Egendomligt dumt!

Jag är för yttrandefrihet, därför accepterar jag att människor får  ge uttryck för nedanstående uppfattningar men fan ta mig om jag ska låta det passera obemärkt förbi.

”Det handlar om våld mot alla kvinnor, det är samma våld oavsett grupp. Det är mäns våld mot kvinnor som speglar de maktstrukturer vi har i samhället, säger Therese Persson.

Detta gäller även i förhållanden mellan homosexuella kvinnor; den som slår är egentligen en man.”

Therese Persson Roks, Norbottenskuriren 030530

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Kim

     /  21 september, 2012

    Haha! Alla kvinnor som slåss är egentligen män. Och alla män som blir slagna är egentligen kvinnor. Dagens genussanning.

    Svara
    • Det är verkligen snurrigt men det är kanske för att jag inte har läst genusvetenskap på universitet som jag har svårt att förstå hur det hela hänger ihop.

      Svara

Kommentera

