Ingen vill höra om din sons rosa tröja.

Ängsliga och normkritiska föräldrar kämpar för sina barn. De tror att deras barn kommer bli lyckliga och fulländade individer om pojkar kan ha rosa tröjor utan att något annat normativt och äckligt litet homofobt barn påpekar det i negativa ordalag. Det är ju just så barn tenderar att bete sig om de inte blir vägledda av en utbildad genuspedagog. Att en lärare skulle ha auktoritet nog att säga till barn att man inte kommenterar andra människors utseende och klädsel är ju förstås helt uteslutet, det skulle ju vilken outbildad apa som helst kunna göra och så kan vi ju inte ha det.

Själv tänker jag att jag gärna vill att mina barn lär sig något i skolan och att lärarna befinner sig i skolan, gärna i klassrummet, istället för att vara på någon vidareutbildning i kompensatorisk pedagogik. Kalla mig reaktionär men jag känner mig inte helt bekväm med att kvinnor med en för mig obekant syn på män ska könsrollsbestämma mina barn. Mina barn tillhör sig själva, varken mig eller staten. Jag har förtroende för mina barn.

Jag är så förbannat trött på välfärdsknarkare som diskuterar färger på barnkläder och pennskrin. Dessa människor skrämmer mig så oändligt mycket mer än prinsessklänningar och rosa pysselböcker med bilder av städredskap i.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Malte Skogsnäs

     /  17 september, 2012

    Minns denna artikel då en sosse gav som förslag att de (läs: staten) skulle få sätta klorna i barnen redan från 3 års ålder. Alla genuspedagoger måste ha skvätt lite i brallan av det förslaget.
    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/infor-skolplikt-fran-tre-ars-alder_6230068.svd

    Svara
    • Rocki

       /  20 september, 2012

      Jag bara väntar på att de kommer med någon metod för att genusträna bort pojkars spatiala förmåga redan på BB.

      Svara

Kommentera

