Gå en genuskurs?

Det här offentliga rummet, i vilket Gudrun Schyman bl.a. inte tycker att man ska behöva titta på bilder av folk som äter korv, var tar det slut? För ibland känns det som att det är mitt i mitt vardagsrum och till och med inne i sovrummet? Det kan jag i och för sig tycka är bra eftersom min man sedan snart tjugo år tillbaka ibland tafsar på mig när jag sover, utan att innan ha bett om tillstånd.

Som det framgår av ett citat från ROKS månadsbrev här ovan så känner ju ROKS att man ska utesluta männen ur det offentliga rummet. Var ska vi ha dem då hade ROKS tänkt? Jag har ju bara en som jag lätt kan stuva undan men hur jag än vrider och vänder på det så verkar det som att de inte riktigt tänkt igenom det förslaget innan det lanserades? 

Det är så mycket som jag inte förstår med feminismen, jag borde nog gå några kurser i genusvetenskap för att bli lite mer upplyst. Det är nog det som är mitt problem.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Rick

     /  21 september, 2012

    Jag uppmärksammades först nu på att denna blogg finns. Jättefint, Rocki.

    Svara

Kommentera

