Jag vill aldrig mer vakna upp till ett mittuppslag av Sveland.

Det var ju fiffigt att feministerna har lierat sig med yrkesantirasisterna, då kan man ju liksom inte längre säga någonting utan att vara både kvinnohatare och rasist. Inte ens om man är invandrare och kvinna? Det är lite lustigt på något sätt, att manshatare och människor som är fullständigt fixerade vid hudfärg och kön får kalla helt vanliga och reko människor för det. När Pär Ströms nya bok Mansförbjudet ältades på VKM så noterade jag att Maria Sveland kommenterade och informerade att Kawa var hennes idol, givetvis var hennes kommentar följt av ett litet pluttinuttigt Facebook-hjärta. Två av mina absoluta favoriter i en ohelig allians som kanske endast överträffas av när påven joinade Fadern, Sonen och Den helige ande.  Jag kan bara föreställa mig hur de där två sitter i någon lya på Söder, långt bort från förorten och svänger sig med uttryck som intersektionalitet, rasifiering och kallt blåsande högervindar.

Det är som att fenomenet är motsatsen till s.k. pinkwashing – blackwashing. Nu kan de sitta där på sina höga  snälla hästar och gnälla ihop med sina ohållbara argument och innehållslösa förslag på lösningar. Jag tycker att det känns så jobbigt, kanske någon av de två säger? Ja, det är så hemskt att folk får säga vad de tycker, kanske den andra svarar? Men, fy fan vi är bra, konstaterar de senare. Jag undrar ibland om det kommer ett till mittuppslag i DN snart som får mig att nästan självantända av ilska?

Att Maria Sveland, med sina konstiga och fullständigt förvirrande känsloargument får skriva i tidningar är och förblir en gåta för mig. Att inte någon inom meeeedia säger till Kawa Zolfagary att hålla truten är också ett problem för mig.

Jag ska släppa det här med VKM snart, jag måste bara älta det ett litet tag till.

Det här var alltså lite känsloargument från mig.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. dolf

     /  25 september, 2012

    Haha, den får du ett pluttenuttigt hjärta av mig för: ❤
    Det har du till skillnad från Kawa ärligt förtjänat.

    Svara

Kommentera

