Konstnärligt ledarskap.

I dag har jag ägnat mig åt konstnärligt ledarskap här hemma, ingen storstädning eller så, bara bränt en del gamla böcker som legat och skräpat. En tavla med någon gammal gubbe åkte väl i sopan också, vem vill ha sådant hemma liksom? Lite postmodern rensning helt enkelt, ut med det gamla och in med det nya! Jag har kommit fram till att det är det enda sättet att ta sig ur den här postkoloniala ångesten som vi alla är ålagda att lida av nu för tiden. Jag är ju visserligen en patriarkalt förtryckt kvinna med allt vad det innebär och dessutom så har jag ju invandrarbakgrund men jag är ju gift med en vit man så jag måste ju också dra mitt strå till stacken. Eftersom barnen ändå behöver läsa lite mellan varven så har jag införskaffat lite genus- och rasism-certifierad  litteratur åt dem.

Tillåten litteraturlista i familjen Rocki numera:

-Tintin på Södertörn.
-Henhen och genuspedagogerna i Baltikum.
-Tintin konverterar till Islam.
-Tintin och afrosvenskarnas mystiska flygande matta.
-Tintin som Aftonbladet-krönikör.
-Tintin och Malou von Siwers letar efter TV4-skatten.
-Tintin och kapten Haddock flyttar ihop.
-Tintin och det stora könsbytet.
-Tintin sätter upp en hylla med Martin Timell.

-Tintin och det etiopiska fängelsemysteriet.

-Tintin lagar oxbringa med Per Morberg.
-Tintin går på Per Gessle-konsert.

Puh, vad skönt det känns att ha rensat upp bland all gammal bråte. Ja just det, jag har infört en ny regel här hemma också. Hädanefter så får man inte skoja om någonting annat än hur dumma i huvudet vita män är. Det bor faktiskt människor från andra länder i Sverige nu för tiden.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Jan Hagberg

     /  26 september, 2012

    Har du möjlighet att låna ut Tintin på Södertörn?

    Svara
    • Susanna Varis är en av mina absoluta favoriter. Om det fanns sex stycken Susanna Varisar skulle jag kunna tänka mig att ha en tjejmiddag!

      Svara

Kommentera

