Låtsastidningen Feministiskt perspektiv får inte tillräckligt med prenumeranter. Patriarkatets fel?

Tydligen så brottas låtsastidningen Feministiskt perspektiv med för lågt antal betalande prenumeranter. Jag räknar till 22 personer på redaktionen och åtta i styrelsen. Med tanke på vad Ström och Billing spottar ut helt ideellt så undrar jag lite hur mycket det fikas och konspireras på deras redaktion? Nå väl, jag hoppas Anna Klara och alla andra lyckas få ordning på finanserna för hur det än blir så är det väl nettoskattebetalarna som får stå för deras försörjning.

http://feministisktperspektiv.se/2012/10/12/minskat-presstod-for-feministiskt-perspektiv-nasta-ar/

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Jag säger samma sak här som jag precis sa på GenusNytt:

    Kul med presstödet och feministiskt initiativ. Fick mig att fundera lite, om jag fattar det hela rätt så är feministiskt initiativ helt och hållet en nättidning som inte kommer ut i pappersform. De lyckas inte ens dra ihop 2000 prenumeranter (hur bär de sig åt för att misslyckas med det! Jag tror till och med Breiviks Fan Club skulle lyckas få ihop 2000 prenumeranter på sin medlemstidning) och förlorar därför runt 600 tk i presstöd. Va???
    Hur många skulle betala för en prenumeration på GNP – GenusNyttsPerspektiv. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara något större problem att få ihop 2000 prenumeranter, om man väl lyckats skapa tidningen (vilket kanske inte är så jädrans enkelt).

    Nåt att tänka på?

    Svara

Kommentera

