Rockis sportintresse.

Jag är totalt och helt hämningslöst ointresserad av sport. Det finns dock en sak som roar mig, att jag vet att det sitter såväl sportintresserade feminister som organiserade yrkesantirasister och tjurar över att damfotboll (finns ens damhockey?) inte hyllas ens i närheten lika mycket som riktig fotboll samt att svensken får visa glädje över att Sverige har segrat över någon annan nation.

De kommer aldrig att få något seriöst gehör för sina känslor. Männen är otvivelaktigt starkare och bättre än kvinnorna och spelreglerna mellan olika nationer är helt och hållet jämlika. Det är helt egalt riskfritt* att heja på såväl män som Sverige utan att få påhälsning av åsiktspolisen.

Jag säger som MC Hammer – you can’t touch this.

*en kommentarsfältsherre hade lite synpunkter på mitt språkbruk i kommentarsfältet. 🙂 **

**på grund av dålig internetvana så vet jag inte om jag ska använda smileyn 🙂 eller 😉 . Vad jag menar är att jag skojar. Bara så att det inte blir dålig stämning.

Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Gröna sidan upp!

    Svara
    • Vad betyder det?

      Svara
    • Är det en sportterm?

      Svara
    • Hahaha! Jag var på en tillställning för ett tag sedan och vann Hasse & Tage-boxen på DVD. Nu blev jag taggad att kolla.

      Min man brukar säga ”Han är dum i huvet’ men han är bra”, jag har trott att han har hittat på det. Smygljug kallas sådant!

      Svara
      • ”jag har trott att han har hittat på det.”, har du inte tagit del av en av Sveriges absolut största kulturskatter. Hasses improvisationer i Lindemannarna varierar förstås i kvalitet, eftersom de är just improvisationer, men jisses vilka pärlor det finns. Min favorit, tror det var frireligiöse pastor Lindemann eller nåt sånt (fritt ur minnet): ”Jag minns från min bardom hur far satt vid elorgeln och spelade psalmer så det slog gnistor om det” Tage; ”Spelade han så det slog gnistor?” Lindemann ”Ja, han var nämligen inte jordad.” (Paus, så med högtidligt allvar) ”Nu är han jordad”.

  2. ”totalt och helt hämningslöst ointresserad av sport”
    En själsfrände. Nästan så jag tycker det är synd att du är gift.
    Egalt (ung. =likgiltigt)t? Du har inte blandat ihoop orden?

    Svara
    • Säger man inte så? Att något är helt egalt, d.v.s. att det inte kan ge upphov till några känslor vare sig för eller emot?

      Svara
      • Den normala konstruktionen brukar väl vara thyp ”det är (mig) egalt om si eller så” eller bara ”egalt om bla” (med ”eller inte bla” underförstått). Det blir konstigt när du säger ”både på män och Sverige”. Om du menar (vilket jag tror) ”egalt om man hejar eller inte hejar på män och Sverige” så är det nog egentligen korrekt som du säger, men man luras till att uppfatta det som att du menar ”egalt om man hejar på män eller Sverige”.
        Jag trodde att du menade ungefär att det är okej (trots att du inte bryr dig om sport) att heja på både män och Sverige. Det hade passat i sammanhanget, men hade varit en felaktig användning.

  3. Jaha, oj! Ja, nu när du säger så där så är det kanske konstigt att skriva så. Jag får omformulera mig. Typiskt att man ska få sådana här kommentarer, som kvinna måste man skriva dubbelt så korrekt som en man för att bli tagen på allvar. 😉

    Svara
  4. Förresten så heter det typ, inte ”thyp”. 😀

    Svara
    • Ja, stackars rocki, det kan inte vara lätt att alltid vara tvungen att göra dubbelt så bra från sig. Jag som är man kan förstås tillåta mig såna små fadäser som thyp mindre felstafningar.

      Svara
      • Haha! Fråga: Hur stavar du till räkmacka?

      • Räckmaka förstås. Det betyder väl att man utnyttjar sin tillgängliga fru för att ta sig fram. Man ”åker räckmaka”, dvs. man grabbar frugan och låter henne charma de andra gubbarna i bastun när man vill ha löneförhöjning. En av de där patriarkala fördelarna du vet.

  1. Lite om fotboll så här dagen efter « Toklandet

Kommentera

