Hej Finland!

http://www.svd.se/kultur/rosenberg-till-finskt-universitet_7612202.svd

Jag ber verkligen om ursäkt för det här. Även om det är en glädjens dag här så vill jag verkligen betona att vi sörjer med er, vårt broderland. Eller systerland som genusgalningarna skulle säga. Jag har ju dragits med den här kvinnan ett tag nu och jag har ju en hel del andra dårar på lönelistan så jag måste erkänna att jag drar en lättnadens suck nu. Du verkar ju inte ha riktigt så många så du kanske har bättre resurser än vad jag har? Jag känner mig rätt så trött och sliten och jag ser verkligen fram emot lite avlastning. Vi kanske kan ha delad vårdnad? Det känns ju inte helt okej att bara lämpa över allt på dig.

Jag vill varna dig lite, se till att hon får ett eget kontor, gärna under marknivå. Se också till att hennes dörr är låsbar utifrån, det ska gudarna veta att jag önskar att jag hade sett till. Försök också att hålla dina manliga medborgare så långt bort från hennes kontor som möjligt, hon kan vara lite oberäknelig. En annan sak som kan vara bra är att inventera första hjälpen-utrustningen på Konstuniversitet. Kanske kan hela personalen gå på en självförsvarskurs? Jag vill inte måla fan på väggen men det skadar ju aldrig att personalen är beredd.

Annars är allt som vanligt här på jättedagiset, jag förbereder mig för vintern och ser fram emot julledigheten. I dag förlovade sig en av mina prinsessor och jag kommer att åka på en sjuhelvetes räkning till EU. Men, men, hade det inte varit för EU så hade det ju varit krig i hela Europa, det var ju därför vi alla tillsammans fick Nobels fredspris av vår polare Norge. Jag vet inte, men det känns nästan som att han driver med oss?

Hur som helst, om du får problem med Tiina så får du höra av dig, vi fixar det här tillsammans! Vi har ju bråkat och så förr i tiden men det här med Tiina känns faktiskt lite väl magstarkt.

Vi hörs! Puss och kram,

/Sverige

http://toklandet.wordpress.com/2012/10/25/en-glad-nyhet-for-oss-i-sverige/

Följande inlägg
Lämna en kommentar

13 kommentarer

  1. ROFL
    (Fast jag hajar inte riktigt det där med första hjälpen på museet, fast jag anar lite åt vilket håll det drar)
    ” I dag förlovade sig en av mina prinsessor ”, metafor eller riktig händelse, någon av dina döttrar?

    Svara
  2. 1. Vad betyder ROFL?
    2. Skulle du vilja vistas i samma lokaler som Rosenberg, med undermålig första hjälpen-utrustning där tryckförbandet och sårtvätten saknas?
    3. Läs tidningen!

    Svara
  3. Av nån konstig anledning kan jag inte se ditt svar här, men det kom via e-mailbevaknngen. Nåt vajsing?
    Hur som haver:
    1. Rolling On the Floor Laughing
    2. Nä. Jag visste bara inte om det alluderade till någon gång Rosenberg fick frispel på ett museum eller nåt sånt, mina historiekunskaper om Rosenberg är högst begränsade.
    3. Aj fasiken. Då är hon borta från marknaden. Tråkigt. (Inte för att jag hade några sådana planer, men hon band väl upp en del av konkurrensen om andra damer)

    Svara
  4. Nu syns det som det ska.

    Svara
  5. Kim

     /  25 oktober, 2012

    Suck. En av våra skarpaste hjärnor har emigrerat. Lunds egna spetskompetens i världens vassaste vetenskap. Hur ska Sverige klara sig efter denna brain-drain?

    Svara
    • AV

       /  25 oktober, 2012

      Det blir några oår innan Sveland eller någon annan kan axla Tiinas mantel. Vi får leva av vad som sparats i lador och härbren.

      Svara
    • Ja, hur ska det gå? Nu får ju Sveland och Roks-gänget ännu mer att göra.

      Svara
  6. Kim: Vi kommer att nära nog gå under och Finland kommer att excellera i manshat när de får en sådan auktoritet på området.

    Svara
  7. Pesten sprider sig!

    Svara
    • En ny exportmarknad för Sverige öppnar sig?

      Svara
      • Felet är att de förmodligen vill ha mer än Sverige kan betala för att ta emot. Men vi kan kanske lura dem med att vi har analyserat det noga ur ett genusperspektiv med de absolut starkaste genusglasögon som finns och kommit fram till att eftersom vi nästan nått ända fram till målet med feministisk jämställdhet dvs 100% kvinnor och är så storsinta att vi faktiskt delar med oss gratis av den fantastiska kompetensen de besitter med kravet att resor inte är möjliga så de måste bli medborgare i landet.

        Vet inte hur många genusvetare det finns i landet men dela upp dem jämt över många länder så inte ett land drabbas jättehårt ifall vi vill ha handelsutbyte i fortsättningen, vissa länder kan nog ta emot många utan att de får chansen att påverka/förstöra något viktigt. Indien kan nog ta emot en jävla massa utan att det märks. Sen finns det ju också en del andra länder där de säkert kan gömmas undan ordentligt. Länder där låtsasutbildningarna de gått inte existerar

  1. Debattörerna är borta – länge leve debatten! « Trollan's Tankar om stort och smått

Kommentera

