ALEXANDRA PASCALIDOU

Som säkert många har förstått så är jag ju inte så bevandrad vad gäller internet-lingo. En sak vet jag dock och det är att om man skriver med versaler så innebär det att man SKRIKER ungefär som ALEXANDRA PASCALIDOU gör när hon pratar. ALEXANDRA PASCALIDOU verkar tro att om hon SKRIKER så blir det hon säger sant? Hon var gäst i ett avsnitt av ”Betnér Direkt”. Jag brukar inte titta på sådana här program eftersom de får mig att må dåligt i största allmänhet men jag råkade faktiskt se det här avsnittet och ja, det fick mig att må dåligt. ALEXANDRA PASCALIDOU gapade, viftade och SKREK som vanligt men så hände plötsligt något, hon fick oväntat mothugg – av en kvinna. En syster. Karin Adelsköld, som jag inte vet så mycket mer om än att hon är stand-up komiker bet ifrån och bara att se förvåningen i ALEXANDRA PASCALIDOUS ansikte är värt att genomlida den tid det tar att se programmet.

http://www.kanal5play.se/program/343001/video/5103293

Det här var ju ett tag sedan och idag ramlade jag över det här:

http://blogg.damernasvarld.se/alexandrapascalidou/2012/05/15/betner-direkt-och-medial-mansdominans/

ALEXANDRA PASCALIDOU fortsätter att SKRIKA fast nu i textform. Hon beklagar sig att mediautrymmet tas upp av feta, högljudda, rynkiga och skalliga män på bekostnad av kvinnor. Jag undrar om ALEXANDRA PASCALIDOU tror att alla människor vill och har ett behov av att SKRIKA i TV eller om det kanske faktiskt är så att alla inte har det behovet? Nå väl, Magnus Betnér svarar ganska bra på hennes angrepp i ett blogginlägg och tar sig t.o.m. tid att klocka programmet och vi kan ju alla gissa vem som vinner, och då är ändå Robert Aschberg en av gästerna.

http://www.magnusbetner.com/2012/05/pascalidou-och-harskarteknikerna/comment-page-1/#comments

ALEXANDRA PASCALIDOU får mig att känna precis samma obehagliga beröringsskräck som Kawa Zolfagary, att ALEXANDRA PASCALIDOU på något sätt skulle representera mig i egenskap av kvinna med invandrarbakgrund.

NEJ TACK!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

19 kommentarer

  1. ALEXANDRA PASCALIDOU HAR ETT ANTAL PSYKISKA STÖRNINGAR!

    Svara
  2. ”och då är ändå Robert Aschberg en av gästerna.” Den visste vart den tog den. LMAO. (Lauging My Ass Off)

    Svara
  3. Niko

     /  29 oktober, 2012

    haha, jättebra inlägg!

    Svara
    • Tack! Jag blir helt vimmelkantig av ALEXANDRAS argumentation. Hon utökar härskarteknikerna med ÖRONBEDÖVANDE UTMATTNING.

      Svara
  4. Kim

     /  29 oktober, 2012

    ALEXANDRA PASCALIDOU borde ha fått ALLA minuterna, INTE BARA FLEST MINUTER AV DEBATTÖRERNA (enligt en vit skallig medelålders mans rasistiska och sexistiska ”beräkningar”). Det är ju ändå ALEXANDRA PASCALIDOU som representerar den mest KRÄNKTA och MISSGYNNADE och DRABBADE samhällsgruppen av deltagarna.

    INTE MER ÄN RÄTT OM ALEXANDRA PASCALIDOU FÅR HELA SÄNDNINGSTIDEN FÖR ALLA TV-KANALER, inklusive HELA KABELUTBUDET (men inte såna som du, Rocki, för du springer den vite mannens ärenden) så vi kan få nån VERKLIG FÖRÄNDRING här i samhället nån gång. Den som gnäller och skriker högst vinner.

    Svara
    • Kim=Jämställdhetsfeministern?

      Svara
      • Man undrar ju lite… Vem är hen?

      • Kim

         /  31 oktober, 2012

        Hen är en person som spårar ut i ironi ibland när det blir för mycket, helt enkelt. Om jag kallar mig Jämställdhetsfeministern på en annan blogg? Tja, vem vet? Fråga Maria Sveland, det är hon som håller i kartläggningen av oss. (Egentligen är Sveland ett troll som bara låtsas vara feminist för att det genererar stålar).

    • Haha! Om Rocki hade en slogan så skulle den kunna vara: ”Rocki – springer den vite mannens ärenden”.

      Svara
  5. Karin Adelsköld, som jag inte vet så mycket mer om än att hon är stand-up komiker bet ifrån och bara att se förvåningen i ALEXANDRA PASCALIDOUS ansikte är värt att genomlida den tid det tar att se programmet.

    Haha! Verkligen. Den minen var betalbar.

    Svara
  6. Underhållande. Jag blev lite förälskad i Karin när hon lågmält och iskallt konstaterar att om hon hade tittat på tv och sett Alexandra ”hålla på så där då hade jag tänkt att jag är inte feminist”. Cirka 21 minuter in i programmet. Alexandra blev så ställd att hon nästan blev tyst i ett par sekunder.
    Men hade jag inte vetat att Alexandra aldrig skulle syssla med sådant hade jag nog kunnat misstolka det där himlandet med ögonen efter 28 minuter som ett klassiskt exempel på härskarteknik nr 2, förlöjligande.

    Svara
  1. Linda Skugge vägrar växa upp. « Malte on the Roxxx

Kommentera

