Rättviseagenturen.

Det har ju pratats en del om att det finns ett motstånd mot Rättviseförmedlingens lista på kvinnliga artister och discjockeys. Det är väl uppenbart, kan man tycka, att det är hela feltänket man eventuellt protesterar mot, inte att någon tar fram en lista på kvinnliga artister och DJ’s men det är ju ofta 50/50-strävare missar det allra mest uppenbara.

Jag tänkte nu inrätta Rockis rättviseagentur för att jämna till orättvisor inom områden där män är kraftigt underrepresenterade. Jag börjar lite smått här på bloggen och efterlyser nu namn till följande:

1.) Jag efterlyser personer, som inte är kvinnor, som vill jobba med hemförsäljning av Tupperwares produkter. Det är ett fritt och roligt arbete men det kan vara bra om du har en kvinna hemma som fortfarande tar hem baconet.

2.) Jag vill för en klients räkning få förslag på duktiga personer, som inte är kvinnor, som vill arbeta med att få kvinnor att lägga en smärre förmögenhet på svindyra scrapbooking-produkter. Vidare behövs även personer (som inte är kvinnor) som vill sälja stora skåp till samma kvinnor i vilka de senare kan lägga allt scrapbooking-material när de har tröttnat på att scrapbooka.

3.) Jag söker namn på personer, som inte är kvinnor, som vill träffas och snacka skit om sina partners medan man dricker en massa lådvin.

Kom gärna med förslag på områden där män är underrepresenterade.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Jag ställer upp på nr 3

    Svara
  2. dolf

     /  6 december, 2012

    Män är helt klart underrepresenterade bland de lesbiska. Ställer gärna upp där.

    Svara
    • Haha, ”Vi söker lesbiska, som inte är kvinnor…”.

      Svara
      • Ahahahahah! Tack för kvällens skratt ni två.

      • dolf

         /  7 december, 2012

        Jag har alltid varit av den åsikten att hade jag varit kvinna hade jag varit lesbisk. Så jag tycker att jag borde ha rätt att bli inkvoterad som lesbisk man tills vi uppnått åtminstone en fördelning av 40/60 män/kvinnor bland de lesbiska..

  3. Haha! Du är underbar!

    Dagispersonal, nagelskulptörer, genus”vetare”(!), könsrasister (ala ”rättvise”förmedlingen)

    Svara
  4. @ Bashflak

    Det beror kanske på att du inte testat och vet vad det innebär? Tyngdpunkten ligger på ”snacka skit om sina partners”(jag vill lägga till ”skryter om”, det är antingen eller). Det är THE ämne, som ska avhandlas för kvällen.

    Svara
    • Som bekant så gillar jag att skoja, jag skojar om allt. Jag skojar absolut om min man och om män OCH om mig själv och kvinnor. Det obehagliga är den hätska tonen som gärna uppstår, det där har fått mig att rata tjejmiddagar helt.

      Svara
      • Samma här.

      • Och det är därför man blir så trött varenda gång man träffar på de där människorna som tar sig själva på stort allvar och tittar på en konstigt när man börjar skämta om såna där saker. Vadå, man kan väl inte skämta om sig själv heller? Hur skulle DET se ut liksom?

  5. Kvinnliga snöröjare har jag inte sett röken av. Grannkvinnan hyrde in män för jobbet, säkert svart. Efterlyser klistermärken att klistra på dessa kvinnors postlådor á la Amelia, så alla kan se att de inte gör sitt för jämställdheten. Ja, jag skojar men det är så det låter från andra sidan.

    Svara
  6. Jösses! Jag undrar om man inte bara helt enkelt ska trycka upp klistermärken där det står ”Här bor en idiot som inte kan använda sin hjärna ordentligt, det kan inget ändra på men det kan vara bra att veta”?

    Svara
  1. I en klass för sig | Genusdebatten

Kommentera

