Hej Åsa!

Oj då Åsa, vad tokigt det blev nu. Du som tycker så fint om alla människor och att de inte ska behöva städa åt andra för pengar. Eller åt andra, åt rika ska de inte behöva städa men gärna åt sina kulturredaktionskollegor och då gärna gratis. De får ju mat och får vara med på den jättejätteroliga festen och det kan ju vara värt att bära lite kultursopor för. Eller blanda kulturgrogg, inte en massa sådana där snobbiga drinkar som parnassen suger i sig.

Jag förstår att du kanske undrar om folk tror att du är dum eller vad det är frågan om? Jag kan förklara för dig varför folk blir så sura och griniga. Jo, det är för att när man sätter upp en massa regler för andra och sedan så visar man att de reglerna inte gäller en själv, då blir folk jävligt sura. Det handlar alltså egentligen inte om att det är något fel på ditt förslag utan att du tycker dig ha rätt till saker som du försöker förneka andra på grund av att du tillhör den kulturella nomenklaturan på Aftonbladet. Förstår du?

Nu när jag ändå har dig på tråden här så vill jag passa på att säga att jag helt och hållet tar avstånd från alla hot som jag är övertygad om har riktats mot dig. Jag anser att hot, våld och hot om våld är det lägsta man kan ägna sig åt och jag vet att du dessutom är mamma så det handlar inte bara om dig själv. ”Hatet” verkar dock vara rätt så ömsesidigt och även om jag inte hatar dig på något eller några sätt så avskyr jag att du anser dig ha rätt att försöka styra mitt och många andras liv. Det är något helt annat och vi som har vår bakgrund i länder där dina idéer verkligen fick fäste, vi förstår inte riktigt hur sådana som du kan få hålla på med er tjatkommunism. Vi förstår ännu mindre hur ni kan få betalt för att göra det.

Ha det så jätteroligt på festen!

Hälsningar

Rocki

P.S. Jag har alltid undrat en sak, städar du din arbetsplats själv och skurar du toaletter på jobbet? Jag menar, det vore ju hemskt om det är någon annan som måste städa efter dig och dessutom få mycket mindre betalt för sitt jobb än vad du får? D.S.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/article3613604.ece

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

17 kommentarer

  1. Intressant aspekt det där med vad Åsa tycker om att ha folk som städar på jobbet.

    Svara
  2. Jag misstänker att du bara postat det här på bloggen, men tycker absolut att du skall maila det till henne på riktigt.

    Svara
    • Det tror jag tyvärr skulle vara som att hälla vatten på en gås.

      Svara
      • snarare som att kasta pärlhalsband till suggor. Men jag tycker ändå det vore en poäng att göra det. Om inte annat kan du ge henne en skrapa sen för att inte ha besvarat dig. Eller en skrapa för att ha besvarat dig väldigt korkat.
        Och skulle hon mot all förmodan besvara dig förnuftigt …. tja, då är det ju trots allt en win-win.

  3. Hurtbullen

     /  9 januari, 2013

    Patriarkatets offer får gärna lyfta sina ackumulerande poäng ur hycklerikontot.

    Åsa behöver påminnas om att hon är en helt vanlig tjej med stora privilegier. Samt pränta in en av de största självbedrägliga fällor som har funnits i historien : ” Ju mer töntradikal man blir ,desto större risken att man blir den tönten man själv avskyr och från början ville bekämpa ”

    Get Real, Åsa !

    Svara
  4. Rick

     /  9 januari, 2013

    Egentligen har jag inget problem med att någon överklassnobb ylar om klasskamp och sedan vill se andra städa upp. Hyckleri har väl funnits lika länge som den mänskliga arten. Det jag däremot har problem med är resten av det svenska samhället som inställsamt lägger sig vid dessa karaktärers fötter och tigger om deras gillande. Åsa & Co vore ingenting annat än fjantar om de inte skulle tas för mer än så, men ack, ack…

    Tack än en gång för din blogg Rocki. Du förgyller min vardag.

    För övrigt har jag genom att läsa dina inlägg försökt lista ut varifrån du kommer och nu gav du en ledtråd, nämligen kommunismen 🙂 Kvinnor från de där länderna har minsann ofta skinn på näsan.

    Svara
  5. Åsa tror ju som bekant på strukturer, strukturer finns ju i världen men det är en grav förenkling att tolka klass som enbart knutet till börd och pengar. Det förstår inte Åsa.

    Tack själv!

    Svara
  6. Bra skrivet Rocki! Du pekar verkligen på dubbelmoralen och hyckleriet hos eliten. Jag tycker också att du ska skicka det här till Åsa. Skulle vara intressant att se om hon reagerar och i så fall hur.

    Svara
  7. Åsa Linderborg är en konstinstallation. Det är den enda förklaring jag kan finna till hennes märkliga uppträdande. Hon börjar likna ”den där kompisen” som alltid tappar kläderna för att chockera när det är fest. Chockvärdet närmar sig noll ganska fort och folk säger istället ”Åk hem, du är full”.

    Svara
  8. Maria

     /  11 januari, 2013

    Jag undrar om Åsa Linderborg skulle hålla med om att hon är överklassnobb? I sin bok ”Mig äger ingen” skriver hon mest om uppväxten hos sin far, arbetaren och alkoholisten. Där var det minsann inte överklassigt, hon hade knappt lakan i sängen. Hennes mor däremot var riksdagsledamot (för vpk) så hon bör ha haft det bättre ställt. Som kulturchef på Sveriges största tidning hör man nog till överklassen, eller snarare till det högre skiktet i samhället. Att få hänga med på festen mot att man sköter det praktiska är ju att bjuda med armbågen. Undrar om hon fick några frivilliga?

    Svara
    • Inte är hon en överklassnobb. Hon är bara extremt nöjd med sig själv och vad hon har åstadkommit. Hon är dessutom lite bättre än oss andra och gillar förmodligen lukten av sina egna fisar, pratar med sina ögonen stängda och kör en Toyota Prius.

      Svara
  9. Maria

     /  11 januari, 2013

    Ja, tydligen hade fyra personer redan ”paxat” platserna.

    Svara
  10. Maria

     /  11 januari, 2013

    Mycket intressant om överklassen och vilka som kan sägas tillhöra den:
    http://tankaromib.wordpress.com/2013/01/09/jan-guillou-och-olof-palme-har-inte-samma-bakgrund-som-jan-guillou-pastar/
    Vi får veta att Guillou inte tillhör överklassen vad han än säger. Och nej, Åsa Linderborg tillhör inte heller överklassen, hon har inte den familjebakgrunden.

    Svara
    • Bara för att man inte har en överklassbakgrund hindrar inte att man beter sig som om man gjorde det. Vissa klasskämpar kan ju inte leva med att det finns folk som har andra privilegier och deras självförakt driver dem till allt möjligt konstigt beteende. Vad Linderborg inte förstår är att det finns olika klassystem i världen och att hon tillhör kategorin vit och privilegierad journalistkvinna. Det är därför hon inte är medveten om sitt eget beteende.

      Svara

Kommentera

