Antidemokrater och annat pack.

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle ”ta itu med” Skabbteatern, jag har ångrat mig och jag ska berätta varför.

För det första så tycker jag att deras löjliga film, som jag inte tänker länka till, är patetisk och de kan ta sitt Modesty Blaise-komplex och fortsätta gnälla om sin inbillade underordning hur mycket de vill. Om det är så där de uppfattar att det är att vara kvinna i Sverige i dag så rekommenderar jag ett besök hos lämplig läkare.

För det andra så såg jag på Facebook att David Knezevic, en av de namngivna männen i deras action-thriller bjöd in dem till en dialog, de ”tackade nej”. De är alltså inte intresserade av en dialog utan de vill bara hänga ut högst normala privatpersoner som endast nyttjar sin demokratiska rättighet att uttala sig och kleta ihop dem med galna mördare.

Skabbteatern kommenterade mitt förra inlägg och jag kommer inte godkänna den kommentaren, jag tackar också nej!
Något säger mig att vi har noll att säga varandra och det förvånar mig att de över huvud taget ägnar mig någon uppmärksamhet eftersom de tycker att alla som inte håller med dem kan dra åt helvete. Det känns nästan som att de ger sig på mig för att jag är kvinna, och invandrare, buuuuuuhuuuuuuu…

Ett passande tema för en ny film av denna teater skulle vara Prinsessorna på ärten.

Nu ska jag dekorera cupcakes med rosa glasyr och glitter.

Tjingeling!

—————————————
Den alltid så träffsäkra Susanna Varis:

http://www.susannavaris.com/blogg/2013/01/skabbteatern/

Kimhza Bremers Bodega serverar:
http://kimhzabremersbodega.wordpress.com/2013/01/14/varfor-ar-sa-manga-feminismkritiker-anonyma-eller-tysta/

Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. AV

     /  21 januari, 2013

    Ganska uppenbart att de inte förstått gyllene regeln. De skulle själva inte vilja behandlas som de behandlar andra. Men är man ”offer” är väl allt tillåtet kan man tänka.

    Svara
  2. De har tydligen inte heller hört ordspråket ”Som man ropar över bäcken får man svar”?!

    Svara
    • trollan

       /  21 januari, 2013

      Just det ordspråket hade inte jag heller hört 🙂 Tror det är i skogen man ropar och bäcken man går över efter vatten.

      Svara
      • Okej, jag är invandrarbarn. Hemma hos mig sades det betydligt grövre saker när folk betedde sig som idioter. 🙂

  3. Bra rutet, Rocki!

    Svara
  4. Lyckligtvis så är dessa extremister en försvinnande liten skara människor som bara har stöd av sina Twitterkompisar som glatt hejar på deras upptåg.

    Svara
    • Så är det nog men jag skulle verkligen inte vilja bli uthängd på det där viset. Som bekant brukar ju folk resonera enligt ”Ingen rök utan eld” om saker de inte orkar sätta sig in i. Sådana där tilltag kan kosta folk pengar i uteblivna uppdrag då det verkar vara oerhört trendigt att vara radikalfeminist och radikalantirasist. Sverige har blivit precis det mina föräldrar flydde, ett land där man får passa sig för vad man säger. Mycket tragiskt!

      Svara
      • Du har helt klart en poäng i det du skriver om att man som individ kan lida stor skada om de bestämmer sig för att djävlas.

        Samtidigt så är den privilegierade eliten i form av journalister pinsamt dåligt insatta i hur det verkligen fungerar på internet. Att syna skitsnacket från deras sida är bara några sökningar bort idag. Det är denna insikt som sakta har börjat sjunka in hos eliten idag och de inser också att tröskeln för att få sina idéer publicerade för alla att beskåda är borta.

        Där man som privatperson tidigare kanske hade tillgång till tidningarnas debattsidor så kan man idag starta en egen liten blogg eller självpublicera sin egen bok utan att nomenklaturan kan blanda sig i processen.

        Därav allt prat om den felaktiga sortens ”hat” som de tycker sig uppleva idag. Inte den fina sortens hat som de själva sprider likt grisbonden sprider gödsel om våren.

        Men med vikande siffror för tidningarna så spår jag en ljus framtid för alternativ press de närmsta åren. Att vara journalist kommer inte att vara huvudnäringen utan en bisyssla man håller på med för att man gillar det och är bra på det.

Kommentera

