Söktermspoesi 2.

Det är ju för jävla roligt det här alltså, med vilka söktermer folk har hamnat här. Jag skrattar högt. Nu, poesi:

det är inte bra att säga vad man tycker
statistik mår dåligt
fanatiska
feministisk syn på synd
jävla idioter

bröstparalysering
var kan man vila upp sig som kvinna
ska man ta tillbaka mentalsjukhusen
tvångströja madrasserad cell

självföraktande kvinnor överklass
twittervänstern
feminismens faror

tryck över bröstet
tryck över bröstet
tryck över bröstet

kränkning
självförsvarskurs
känns så lönlöst att söka jobb
bara losers som runkar
när något inte

rockis choklad

———————
Tillägg: Jag har ändrat lite i dikten eftersom Juggen hade synpunkter på dramaturgin. Det visar sig att han är min konstnärlige ledare. Det hade man fan inte kunnat tro!
http://juggen.wordpress.com/2013/01/21/historien-om-forsakringskassan-fortsatter/

Följande inlägg
Lämna en kommentar

13 kommentarer

  1. Jag har en massa pepparkaksgubbe, mutta och neger bland de som hittat min blogg via google.

    Svara
  2. Chade

     /  22 januari, 2013

    Sjukt roligt. Sen vill man jag gärna fantisera om att alla sökningar kommer från fröken Svedland, men det är nog inte sant.

    Svara
  3. Jag är ju egentligen något av ev diktare, och nästan vän med titanpoeten S.A.I. Dux et Princeps S.D.M. Lando. Det är inte annat än rimligt att jag är din konstnärlige ledare, jag är ju man dessutom.

    Svara
  4. juggefastkvinna

     /  22 januari, 2013

    Om jag någonsin ska skaffa en tatuering så kommer det bli den här dikten. I färg, och versaler. Definitivt.

    Svara
    • En god vän till mig har en bekant som tatuerat i ”Fy fan för folk” på hela underarmen. Blir lite sugen faktiskt…

      Svara

Kommentera

