Mera kul!

Den här Facebook-gruppen ramlade jag över under dagen. Den heter ”Patriarkatet i Sverige”, den här typen av ironi tycker jag är är jävligt rolig.

Patriarkatet i Sverige.

Om
På denna sida kommer vi bland annat lämna tips på hur vi män ska stärka vår redan dominerande position i samhället, samt vilka hot som finns som försöker rubba den rådande hegemonin.
Beskrivning
Som bekant styrs världen av Patriarkatet. Detta är den svenska förgreningen av den Internationella Patriarkala Organisationen (IPO). Patriarkatet i Sverige arbetar för att främja mäns position i samhället ytterligare så att vi ska kunna fortsätta glida runt på den välkända räkmackan.

Tyvärr kan endast män vara med i vår organisation eftersom det finns ett osynligt glastak som gör att kvinnor inte kan vara med. Eftersom det är osynligt kan vi män heller inte se det och vet därför inte hur vi ska få bort det.

På denna sida kommer vi bland annat lämna tips på hur vi ska stärka vår redan dominerande position i samhället, samt vilka hot som finns som försöker rubba den rådande hegemonin.

Välkomna alla män, låt detta bli en plats där vi kan samlas och klia varandras ryggar!

Pater est Dominus!

Tror ni att jag vågade gilla den? Nej, det gjorde jag inte. Jag skriver rätt så provokativa och knäppa saker på Fejjan (jag vet, det kan man inte tro) men det finns en gräns för hur mycket man får driva med feminister och feminismen för att vissa inte ska ta illa upp och bli upprörda. Att ifrågasätta patriarkatets varat är också en faux pas. Jag har ju som bekant barn och ganska många av barnens kompisars föräldrar är jag ju ”vän” med på Facebook, det gör att jag passar mig lite. Jag har gått ganska hårt fram och kritiserat genusgalenskapen och vissa enskilda politiker men att skriva till exempel ”Fy fan vad jag är less på all feminism” är otänkbart. Däremot går vuxna människor utan problem och blir medlemmar i vuxenmobbinggruppen VKM. Märkligt!

Så, har vi verkligen ett fritt åsiktsklimat i Sverige? Svar: Nej. Det gäller bara om du har rätt åsikter och vissa saker får man inte ens ifrågasätta.

Så jag gillar den här gruppen här istället. In på Fejjan och gilla, den som vågar.

http://www.facebook.com/pages/Patriarkatet-i-Sverige/256329071164043?sk=info

Nu gör det ju inte så mycket eftersom kvinnor inte får vara med, men ändå.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Rick

     /  23 januari, 2013

    Orsaken till att man inte får ifrågasätta vissa åsikter är förstås att de flesta inser att dessa åsikter vilar på så bräcklig grund att de riskerar falla ihop som korthus om någon kommer med invändningar.
    Dessutom är erkännandet av det förnuftsvidriga ett slags inkörningsrit. För att få vara med måste du förnedra dig och bekänna dig till fullkomligt orimliga resonemang (jämför med religioner eller vissa ideologier). I gatugäng är förstås motsvarigheten att bli rejält misshandlad – först därefter kan man tas upp som fullvärdig medlem.
    Efter att ha kommit in i åsiktsgemenskapen måste du kämpa hårt mot dig själv för att faktsikt ananmma budskapet (eftersom det är så urbota ologiskt). Då vill du ju inte lyssna till störande element som vädjar till att ta ditt förnuft till fånga.

    Svara
    • Jag tackar nog nej till den åsiktsgemenskapen. Jag klöser hellre ögonen ur mig själv än att tillhöra de självgodas riksförbund.

      Svara
  2. Vänta bara tills den svenska varianten av Hjernevask sänds. Hur det ska gå till? Det vet jag inte men skit samma. Då faller hela feminismen och dess genusindustri ihop.

    Svara
  3. Lol, ‘Vi kan inte se glastaket och vet därför inte hur vi ska få bort det’ 🙂

    Svara
  4. Lövet

     /  25 januari, 2013

    Där finns även en ”Hen-man” på fejjan: http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Hen-Man/409694155758171?fref=ts som ”slåss för genusvetenskap och postmodernism mot den objektiva verkligheten och kunskapen”.

    …och jag gillar den också, men har inte ”gillat” den heller…

    …vilket klimat vi lever i!

    Svara

Kommentera

