Breaking news! Varning! Obs!

I en ledare avslöjar Per Gudmundson en fruktansvärd sak som gör mig så satans upprörd. Det förekommer tydligen DVD-filmer där Alfons Åberg dricker apelsinsaft EFTER att han har borstat tänderna. Trots att Gunilla Bergström reviderade sin bok efter protester från Tandläkarförbundet redan på åttiotalet så har alltså denna regelvidrighet sluppit igenom kontrollerna? Upprörande! Hur ska vi föräldrar nu förklara varför våra barn inte får dricka apelsinsaft på nätterna när Alfons får det? Va? Detta skulle ju i förlängningen kunna leda till att vi tvingas säga nej till barnen och därmed kränka dem. Hur ska de kunna ta sig igenom traumat av att Alfons får något som de inte får? Jag måste säga att mina känslor just nu är all over the place.

Ännu värre är att vi kanske t.o.m. tvingas PRATA med barnen och rentav FÖRKLARA saker för barnen. Herregud, till och med allt det där hemska och kränkande med Lilla Hjärtat bleknar nu när detta uppdagas.

Nä, nu får jag sluta skriva här. Jag ska upp i barnens rum och riva ut sidorna där Pippi bakar pepparkakor på golvet. Nån’ jävla ordning får det väl vara?! Jag ska ta ner toa-skylten också, för säkerhets skull.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/familjefest-slutade-i-tragedi_7883562.svd

(Gudmundsons rubrik borde vinna något form av pris!)

Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Haha, underbart!

    Svara
  2. ”Herregud, till och med allt det där hemska och kränkande med Lilla Hjärtat bleknar nu när detta uppdagas.”

    Stor humor med tanke på vad den debatten handlade om 😉

    Svara
  3. Rick

     /  3 februari, 2013

    Ve och fasa! Jag har orefelkterat läst Alfons för mina barn hur många gånger som helst. Barnen är säkert bortom all räddning.

    Svara
    • Chade

       /  3 februari, 2013

      Ingen fara Rick. Södertörn erbjuder genusbehandlingar för barn och vuxna som kommit snett i livet på grund av felaktig information och osynliga strukturer. En terapimånad i bästa omvårdnad (om du är kvinna, helst också ej vit och ej heterosexuell) eller aning sämre omvårdnad (för män, så kallad anti-räkmacketerapi) gör både dig och barnen till fullt ut hjärntvättade och dugliga medborgare. Om det mot förmodan inte hjälper så får du en extra månad för halva priset.

      Det finns inga problem som inte genusbehandlingar eller ännu mera genusbehandlingar kan lösa.

      Svara
  4. juggefastkvinna

     /  4 februari, 2013

    Jag växte upp i det här systemet, buhu snyft snyft. Är helt apelsinjuiceindoktrinerad nu.

    Svara

Kommentera

