Det allra viktigaste är trots allt att motverka traditionella könsroller!

Jag noterar att barn och ungdomar i den svenska skolan undervisas om demokratins regler på det hårda och handfasta sätt som anstår vuxna som vill få barnen och ungdomarna att förstå fördelarna med att leva i en ”demokrati”. De förstår nu att ett utfall på 98% för och 2% mot inte betyder ett dugg vilket enbart kan ses som en fördel om man ska inleda den avtrubbning och uppgivenhet som krävs för att leva i Sverige numera utan att gå omkring med en ständig huvudvärk.

Jag rekommenderar alla som har barn i svenska skolan att ”kika lite över kanten” på den svenska modellen av elevdemokrati i allmänhet, och demokrati i synnerhet, för att kanske ta sig därifrån innan det är försent.

Föreställ er att gå in i ert barns klassrum för att mötas av stora bokstäver som lyder:
”JAG är ansvarig för ALLT jag tänker, känner, säger och gör”

Det förekommer faktiskt i en verklighet rätt så långt ifrån dig.

Sverige, mitt kära Sverige – vart är du på väg?

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Åt helvete, men det visste du väl redan?

    Svara
  2. Anders Senior

     /  5 februari, 2013

    Jag funderar på allvar att lämna landet, innan det är försent.

    Svara

Kommentera

