Ni kommer inte att tro mig men…

…jag håller faktiskt med Åsa Linderborg om detta. Jag har tyvärr inte fått tag på supkärringen och narcissisten Anna Wahlgrens bok än men tillåt mig att tro att den ligger i linje med det hon hittills har hyperventilerat fram. Jag har läst Felicia Feldts bok och min avsmak för både Wahlgren och det medieetablissemang som i alla år höll henne bakom ryggen kulminerade skulle man kunna säga. Jag hoppas innerligt att hon får ha ont i sitt ”mammahjärta” resten av sitt liv, jag fick nämligen jävligt ont i mitt när jag läste hennes dotters bok.
Något som är värt att tänka på är att om det inte hade varit så tabu att kritisera (ensamstående) mödrar och så lätt att dribbla ut pappor ur matchen så hade alla hennes barn förmodligen fått ett drägligare liv. Detta är ännu en välbehövlig spik i kistan för bilden av den goda modern.

Jag reserverar mig dock för det sista stycket i Linderborgs text men imponeras samtidigt av att hon lyckades få in en klassknorr på slutet. Bra gjort Åsa!

http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article15677281.ab

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Anna Wahlgren är en sekt hela hon.

    Svara
  2. Rick

     /  5 februari, 2013

    Det är anmärkningsvärt hur många charlataner som blir gödda av det andliga klimatet i Sverige.

    Svara
  3. Undrar om det går upp ett liljeholmens för Linderborg nu så hon kanske fattar varför så många pappor som ens snuddat vid tanken på en vårdnadstvist direkt blir militanta antifeminister? Men nä, jag tror att ljuset är lika släckt som innan…

    Svara

Kommentera

