Feminismens visa till patriarkatet.

Jag har förstått att svenska radikalfeminister gillar att träffas för att sjunga och dansa. De gillar det så mycket så att de får slem i ansiktet enligt en utav dem. De gör om texter till coola låtar riktade till patriarkatet, dansar lesbisk marsch och sådana härliga grejer. Jag tänkte att jag skulle tjäna tillbaka lite av mina och min mans nettoskattepengar som delvis har betalat deras rödvinsfyllor feministiska tribunaler och har därför börjat skriva på några låtar som jag tänkte sälja till dem. Här kommer mitt första bidrag, ursprunglig text av Olle Adolphson.

Du tror inte på det här, eller hur?
Men visan handlar om en osynlig struktur
Frågorna är många och svåra att fånga
Många syns inte men finns ändå
Många är vita och svenska och hemska
Och kränkta och den hemska färgen blå
Många är dumma som djur eller så
Men de flesta är små, mycket små, mycket små

Musikaliska hälsningar från

Rocki

http://m.youtube.com/#/watch?v=tKHB7sS1b_4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DtKHB7sS1b_4&gl=SE

Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Rick

     /  8 februari, 2013

    Hahaha
    Vägen till en mans hjärta går via hans skrattgropar. 🙂

    Svara
  2. Absolut lysande. Vart får du alla idéer ifrån? För det är inte första gången du briljerar.

    Svara
    • De kommer från min hjärna, som jag tänker med. 😉

      Skämt åsido, det finns en tanke bakom att inte ha halva befolkningen ”harvandes” hemma hela dagarna. Man får nämligen utrymme att tänka då…

      Svara
  3. Snyggt diktat!

    Svara

Kommentera

