Aftonbladet <3 Nätkärlek = sant?

Aftonbladets kvinnliga journalister står och talar om att de inte tänker låta sig tystas av näthatet. Det är ju väldigt bra, huruvida de manliga skribenterna får uttala sig fortfarande svävar vi i ovisshet om.
”Vacklar vi så vacklar demokratin” säger de på Aftonbladet, lol!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16203286.ab

Dock hade det kanske varit bra om de, när det begav sig, hade försökt att i alla fall hyssja lite på Annelie Babitz när de på redaktionen beslöt sig för att publicera följande text:
http://www.aftonbladet.se/punktse/natkronikan/article11935647.ab

Folk är ju lite känsliga och får ju ofta för sig totala vansinnigheter som att radikalfeminister hatar män och sådana knäppheter. Man kan verkligen ibland undra var den tanken kommer ifrån? Helt befängt!

Jag länkade ju i mitt förra inlägg till en annan mycket sansad och balanserad feministisk text som införts som debattartikel i Aftonhatetbladet, det framställer ju löftet som journalisterna ger i den översta länken, att de inte tänker låta sig tystas, som inte rakt igenom positivt faktiskt.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article10448146.ab

Hur Aftonbladets redaktion kan ta sig själva på allvar när de undrar varför det näthatas, övergår mitt förstånd. Det rättfärdigar givetvis INTE att komma med vidriga hot MEN det kan vara en del av förklaringen till vart hatet stammar ifrån.

Jag tänkte införa en ny grej eftersom det verkar finnas ett behov, varsågoda!

Rockis faktaruta:

GE FAN I ATT HOTA! MUNTLIGEN, SKRIFTLIGEN, PÅ NÄTET, PÅ BREVPAPPER OCH PÅ ALLA ANDRA SÄTT.
Så fort du formulerar ett hot som argument så har du förlorat, så är det bara!

Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Rocki!

    Annelie Babitz skriver inte bara hatiska krönikor i Aftonbladet. Hon är faktiskt en alldeles riktig näthatare också. En näthatare som dessutom ger sig på kvinnor och skickar precis samma typ av mail med hot som lästes upp av mediakvinnorna i Uppdrag Granskning.

    En person som Annelie Babitz har riktat sitt hat och sina hot mot är Catta på bloggen Cattasbubbla. I det här inlägget har Catta publicerat de mail som Annelie Babitz skickat.

    http://cattasbubbla.se/2012/08/06/annelie-babitz-kor-med-hot-och-harskarteknik/

    Om Uppdrag Granskning behöver en näthatare att konfrontera, då borde Annelie Babitz vara en lämplig kandidat!

    Catta skriver också om andra hotfulla mail och kommentarer som hon fått under åren som bloggare. Det slående är att merparten av dessa hatiska kommentarer kommer från väletablerade kvinnor i samhället med bra yrken som exempelvis journalist, författare, chef och egenföretagare. Läs här och se hur deras hatiska kommentarer ser ut.

    http://cattasbubbla.se/2013/02/06/ditt-fnask-pedofilkramare-hundknullande-alkishora/

    Svara
    • Ja, det där är jag väl bekant med. Nu tog jag inte med det i inlägget eftersom det handlade om min favorittidning Aftonbladet. Babitz verkar vara en obalanserad person med dålig impulskontroll och i tillägg mycket osympatisk. Detta stämmer ju inte in i bilden av den oskyldiga och förtryckta kvinnan så därför ägnas hon ingen uppmärksamhet i näthatssammanhang. Är det någon/några som har en dålig kvinnosyn så är det just de som väljer att se mellan fingrarna vad gäller sådana här utfall, precis som om att kvinnor inte ska tas på allvar eftersom de ses som lite otillförlitliga, man förhåller sig till dem lite som man gör med utvecklingsstörda barn.

      Svara
      • Nu tycker jag faktiskt att du är en aning elak när du gör den jämförelsen. Utvecklingsstörda människor rår faktiskt inte för att de inte är som alla andra.

        Gör man som många journalister idag gör, dvs leker tidning, så är dom i sin fulla rätt att idka lite #finhat mot allt och alla som inte gillas utan att det får några som helst konsekvenser för den egna personen. De tror sig tillhöra det nya prästerskapet och därmed är deras agerande aldrig möjligt att ifrågasätta eller kritisera.

        Avskaffa presstödet för alla tidningar med fler än fem tusen betalande prenumeranter. Använd de insparade pengarna istället till små publikationer. Då kan vi snacka om riktig mångfald när det gäller mediautbudet.

  2. Wagner

     /  10 februari, 2013

    [quote]Storleken har visst betydelse

    För ett tag sedan var jag och en polare ute och barhoppade. Efter några öl raggade vi upp två kvinnor som vi släpade in på toaletten och hånglade upp. Väl där inne skrek vi: ”Kom igen nu! Ner med byxorna och visa vad ni har”. Först tvekade de, men sedan knäppte de nästan stolt upp byxorna. Det visade sig att hon jag hånglat upp hade en jävligt slapp sak och jag skrek:
    ”Fy fan vilken slapp fitta du har”!
    ”Va, det har jag inte alls”, snyftade hon.
    ”Vadå, är det din mamma som sagt det eller”, fortsatte jag att skrika i falsett… ”Din mamma ljuger”.

    Jag har alltid haft någon sorts fobi för kvinnor med slappa fittor. Det är nästan som nickelallergi. Därför kastade jag mig handlöst ner bakom toalettstolen av ren skräck. Där slog jag huvudet i toalettväggen och började genast drömma om Jennifer Lopez i den senaste reklamen för underkläder där hon ligger naken endast i förd Push up bikini med två svällande, totalt överdimensionerade bulor, som två ballonger som när som helst kan lyfta och flyga ut ur bilden. Kanske lite retuscherade bulor. Men vadå!? Överallt i vårt samhälle får vi se och höra vilka kroppsdelar kvinnan uppskattar hos en man och hur dessa helst ska se ut. Okej, nu är det min tur som man att säga vad jag vill ha: två stora pattar, för att dom kan vara estetiskt vackra att se på. Så vackra att jag bara vill skruva loss dom och använda dom som bokstöd i bokhyllan. Och jag hoppas att fittenlargement blir lika vanligt som svällande biceps i framtiden. Men slappfittorna har ju sin slogan att slänga med: ”Storleken har ingen betydelse”. Det måste den ha eftersom en mans penis kräver en tajt slida för att få utlösning.

    Anyway. På nätet sitter slappfittorna och klagar över sina slappfittor, medan småfittorna också sitter där och klagar över sina små fittor. Ja, de klagar faktiskt också. Jag hade en gång en lover från Jordanien med tajt fitta. Hon klagade alltid över att ingen man kunde penetrera henne ordentligt. Jag rekommenderade henne att hitta en man som opererat bort förhuden eller att gå på dejt med valfri porrstjärna. Dom kan öppna upp sin käft en halvmeter minst och lassa in en hel fet råtta…sedan smask, smask var den borta.[/quote]

    Originaltexten: http://www.aftonbladet.se/punktse/natkronikan/article11935647.ab

    Svara

Kommentera

