Mina kommentarsfältsdamer och kommentarsfältsherrar! Vi har besök av Chade!

”Chade” har påbörjat ett projekt i en kommentar som kommer bli fantastiskt! Till ritborden!

Chade skriver:
11/02/2013 kl. 11:10 f m (Redigera)
Jag tror det är dags för någon att göra ett näthatsflödesschema så att man vet vad man håller på med.

Jag tänker mig något i stil med:

1. Har du skrivit något på internet? (ja > gå vidare till 2, nej > är du vit man? Ja = du är näthatare, Nej = du är inte näthatare).

2. var det du skrev riktat mot en man? Ja > har denna person åsikter som ligger åt vänster/mot feminism? Ja > gå till 4, Nej = du är inte näthatare)

3. Var det du skrev riktat mot en kvinna som är uttalad feminist och/eller vänster? (ja > gå till 4, Nej > innehöll det du skrev hot om sexuellt våld och/eller antydningar om personens sexuella historik? Ja = du är näthatare (om kvinnan inte är Sverigedemokrat, för då bryr vi oss inte), Nej = du är inte näthatare)

4. Uttryckte du kritik mot personens åsikter? Ja = gå vidare till 5. Nej = du är inte näthatare, du är en fullvärdig medborgare (om du inte är man).

5. Använde du invektiv och/eller hot mot personen? Ja > gå vidare till 6, nej, och personen är en kvinna > gå vidare till 6, nej och personen är en man = du är inte en näthatare, du är däremot en antifeminst och kapitalistsvin och kommer från och med nu att censurerars från debatten. Försöker du säga något mer så gå vidare till 6.

6. Använde du hot om sexuellt våld eller antydningar om personens sexuella historik (ja, och personen är en kvinna = du är en näthatare, ja, och personen är en man = du är inte en näthatare, du är däremot antifeminist och kapitalistsvin, se vidare under 5, nej och personen är en kvinna = du är en näthatare, nej, och personen är en man = se svar under ja, och personen är en man)

Någon som orkar utveckla?

Följande inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Chade: Nu måste jag ju kommentera ditt inlägg. 🙂

    Vi måste ha en kontrollenkät för de utsatta också. Ungefär så här:

    1. Har du fått ett hotmail? Ja> gå vidare till 2. 2. Är du säker på att det inte bara är någon som inte tycker som du? Ja> gå vidare till 3. 3. Är du säker på att det inte är så att du bara har Hotmail och att det är ett helt vanligt mail du har fått? Och så vidare….

    Svara
  2. Chade

     /  11 februari, 2013

    Haha! Det är sant. Jag kan tänka mig att det är massor av kvinnor i Sverige som inte ens vet om att de är hotade.

    Svara
    • Nu ska vi kanske inte raljera för mycket om hot… Däremot så kan man skoja om det så kallade haaaaaateeeeet. Tycker jag då ra’.

      Svara
  3. haha, precis så!

    Svara
  4. Kristian

     /  11 februari, 2013

    Det bleve mindre hot och hat om fler visste hut.

    Svara
  5. Haha, Chade, du borde starta egen blogg!

    Svara
    • Chade

       /  11 februari, 2013

      Tack för det! Men jag har dessvärre inte tid att underhålla en blogg själv. Då är det mycket troligare att jag skriver lite gästblogginlägg då och då på Genusdebatten eller annanstans där man är välkommen. Men då måste jag samtidigt känna att jag har något meningsfullt att säga som jag tror att jag säger bättre än många andra. Juridik kanske. Vi får se.

      Men som sagt, tack för de fina orden!

      Svara

Kommentera

