När hjärtat far illa av vad hjärnan läser a.k.a skrattgråta.

Jag har under större delen av dagen fortsatt mina funderingar om Katolska kyrkan och min högst ofrivilliga relation till den.

Om detta ska dock detta inlägg inte handla utan det ska handla om vad Joseph Caux rapporterar från den Kafkaeska genusvärlden. Processen som inleds av att ”vakna upp” till denna vansinnesvärld ger ibland upphov till den komiskt maktlösa uppgivenhet som jag har valt att kalla skrattgråt.

Han rapporterar:

”I både studie- och underhållande syfte har jag en tid varit medlem på en mejllista för genusvetare. För en person som liksom jag inte alls är van vid diskursen är mejlen som kommer där en både roande och surrealistisk upplevelse.”

Burr! – säger jag bara.

”Ett litet axplock av vad som erbjudits på denna lista under ett par månader:

seminarium ”Queera perspektiv på fittan”: ”Vårterminens första seminarium tar sin utgångspunkt i feministisk så kallad fittaktivism, vars strävan generellt sätt (sic!) syftar till att uppvärdera det kvinnliga könsorganet i synnerhet och den kvinnliga kroppen i allmänhet. Detta sätt att förstå fittbärande kroppar innebär dock en syn på fittan som förknippad med föreställningar om ursprunglig femininitet. Hur kan en transfeministisk och queer fittaktivism bedrivas är temat för detta samtal. Måste talet om fittan till exempel alltid hänga ihop med talet om kvinnor? Efter seminariet går vi tillsammans vidare till centrum för genusvetenskaps lunchrum för postseminarium och fittpyssel.”

Som sagt, bara ett axplock. Läs resten!

http://caferattvisan.blogspot.co.nz/2013/02/genusfolket-eller-de-underliga.html

Köp hans bok:

http://www.b4press.com/Cafe_rattvisan_nyhet.html

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. trollan

     /  13 februari, 2013

    Sjutton också – missade jag denna?! Attans. Funderar lite på fittpyssel. Och det finns en massa funderingar om vad det kan innebära.

    Svara
  2. Fugen

     /  13 februari, 2013

    Herregud, är detta skattepengar som går till sånt här.
    Blev också sugen på lite fittpyssel, tur att barnen är borta i kväll

    Svara
  3. Rick

     /  13 februari, 2013

    Jag måste säga att en kvinna som huvudsakligen i ser sig som en f-a har ett allvarligt problem med sig själv. Jag vet tyvärr inte hur jag skulle kunna hjälpa till att få henne upprätt så att huvudet blir huvudasaken.

    Svara
  4. Är inte fittpyssel en manlig aktivitet?

    Svara
    • Chade

       /  13 februari, 2013

      BUUUUUUUUUUUUUUUU! Heteronormativtitet hör hemma på 1800-TALET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Det finns massor av kvinnor (de flesta faktiskt) som hellre leker med kvinnor än män. Att utfallet inte blir så beror på patriarkalt förtryck.

      Svara
    • Inte om man pysslar med sin egen. Fast då heter det något annat och det görs det filmer om. Och då är det plötsligt dåligt fittpyssel. Speciellt om en icke-fittbärare tittar på det. Då är man t o m ofrivilligt-fittpyssel-kulturbärare (sök på Schrödingers rapist You are a rapecultureenabler if you…).

      En stilla undran är om fittpyssel i grupp har likheter med pittpyssel med bakverk.

      Svara
  5. Man skulle kunna få till en djä*la rundgång om man anlade ett genusperspektiv på genusvetenskapen. Innan vi vet ordet av så dansar vi tango, går i lesbisk marschtakt och river av en polka i en enda queer röra.

    Påminner om det klassiska rekursiva barskämtet om killen som kommer in på en bar och berättar det klassiska rekursiva barskämtet. Bara det att den killen är bättre än jag att berätta. Det skämtet blir bara roligare och roligare för varje gång.

    Svara
  6. Ni är så jävla roliga alltså! Det är som att prenumerera på en komiksida att driva den här så kallade bloggen! I love it!

    Svara
  7. Rick

     /  14 februari, 2013

    Du står för den underhållningen, Rocki. Jag brukar titta in här när jag behöver bekräftelse på att det inte är jag som förlorat förståndet, utan samhället.

    Svara
    • Här hos mig ägnar vi oss åt komik och #nätkärlek, samt vansinne. Mycket trivsam kombination!

      Svara

Kommentera

