En aldrig sinande källa av vansinne.

Jag blev så inspirerad av Joseph Caux och den så kallade Genuslistan. Så jag googlade lite. Och skrattade mycket. Det är i sanning ett totalt vansinne vi har att göra med kära vänner och ovänner. Detta måste ju bara självsanera sig inom en snar framtid? Jag är samtidigt road och genusprovocerad av vad man kan hitta på internetz, jag har börjat mentalt skissa på en genusanpassad tvångströja som jag tror kommer bli en storsäljare vad tiden lider. Ni kan köpa aktier i mitt mentala företag om ni vill.

Newsmill har länge varit en källa till komik, Bonnies genusinriktade valörräkning tillhör ju en av min favoriter. Dramaturgin är enligt följande på Newsmill: Artikeln ÄR seriös men redan där börjar man dra på smilbanden för att till slut skratta och skaka på huvudet. Då man kommer till de numera avstängda kommentarerna så bryter skrattfesten ut på riktigt. Här följer en artikel om hur vi måste bryta den mansdominerade stadsplaneringen.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/12/15/vi-m-ste-bryta-den-mansdominerade-stadsplaneringen

#25 Lasse Carlsson säger:

”Stadsplaneringen skall i huvudsak utformas för att bryta könsnormer.”
Låter som utdrag ur en psykutredning. Hur menar man att detta ska gå till?
Är vägar utformade för att förtrycka kvinnor?”

#31 Johan Vice tar sig tid för en lång kommentar:

”Höghus förekommer väldigt ofta i städer. Höghus brukar utav vissa koleriska människor ses som fallossymboler. Eftersom du vill belysa genusskillnaderna, är din plan då att bygga massor utav grottor i Stockholm för att kompensera för alla ”snoppar”? Räcker det kanske med att bygga trånga gränder? Eller vill ni ha lite olika trånga gränder (där vissa inte ens går att gå in i) för att representera alla kvinnor?

Eller vill du se lite mer utav ”kön är bara en social konstruktion”? Inom queerteorin eller den feministiska teorin så finns många godsaker att gräva ned sig i som skulle kunna implementeras i statsbilden.. Sadomasochism kanske? Bondage kanske? Kanske bygga lite transexuella skulpturer med personer som har en snopp och välformade bröst? Eller kanske skulpturer med män med en fitta? Är det det du drömmer om när du önskar ”att bryta könsnormerna”? Få barn att bli ännu mer fokuserade på sin sexualitet och känna sig ännu mer osäkra på sin identitet? Är det det du önskar? Räcker det inte med att vi har flest ungdomar per capita i hela världen som äter antidepressiva? Sverige ligger på plats 30 utav över 400 länder inom självmord, räcker det inte?

Genus”vetenskap” är och har aldrig varit en vetenskap. Genus”vetenskap” följer inte vetenskaplig praxis och desto förr som denna psedo-vetenskap begravs desto bättre. Genus”vetenskap” är inte något annat än mental onani för kvinnor och män som inte vågar ta tag i riktiga problem.”

Vidare hamnar jag med Googles hjälp på Malmös feministiska nätverks program för 2012. Tyvärr hittade jag inte detta tidigare varför ingen av oss genusprovocerade kan gå på några av deras härliga sammankomster. Vi har bland annat missat programpunkten:

http://malmosfeministiska.wordpress.com/feministiskt-forum-2012/

”sQFetT!
12:20-13:50, Karavan, Rum: Aleksandra Kollontai

sQFetT!står för svett, queer, feminism, fettaktivism och transaktivism. Kan vi kalla ”träning” något annat och varför? Hur upplever vi rum där vi svettas? Hur skulle de rummen kunna göras tryggare? I denna workshop snackar vi om och skriver ner tankar och förslag.

Sist men absolut inte minst så peppar vi loss i en svettig danceoke-kavalkad, så klä dig bekvämt!

The workshop is held in swedish. Tillgänglighet: En liten tröskel vid ingången. En liten ramp leder dig in i lokalen. OBS! Ingen tillgänglighetsanpassad toalett. Skötbord finns.

Medverkande: sQFetT!”

Jag är osäker om det är ”fettaktivism” som avses eller om det är en felstavning, hur som helst verkar det mycket spännande.
”Hur upplever vi rum där vi svettas?” – HAHAHAHAHAHAHAHHAHA!

En annan punkt på programmet var:

”Jag drömmer om att slå tillbaka
13:30-14:30, Sofielund, Rum: Sampat Pal

Vad innebär det att våld är patriarkatets språk? Att våldet har bosatt sig i våra kroppar? Att vi har lärt oss att vi är svaga? Att våra kroppar har granskats och ifrågasatts av samhället, vetenskapen och oss själva? Anna Glas och Maja Karlsson tänker högt kring våld mot kvinnor och queers, träning, äckel och fantasier om hämnd.

Medverkande: Anna Glas och Maja Karlsson”

Håhå jaja, tänka högt kring ”äckel och fantasier om hämnd”, det låter sannerligen intressant.

Slutligen så kommer f**taktivisterna, med dragna vapen förmodar jag?

”Feministisk fittaktivism
15:00-16:15, Tryckeriet, rum: Bell Hooks

Vad är det och varför behövs det?

Linda Israelsson och Johanna Karlsson från bloggen fitt for fight samtalar med Robert Jacobsson från Ligga med P3 om fittaktivism. Följ med på fittspaning och hör de sjunga klitoris lovsång.

Medverkande: Linda Israelsson och Johanna Karlsson”

http://www.rfsu.se/sv/RFSU-nara-dig/RFSU-Goteborg/Nyhetsbrev/Nyhetsbrev-42012/Fittan-i-fokus/

”Tjäna pengar kn****!! på din Tourettes, vi hjälper dig k**! med en f****!! affärsplan.” – är en kurs som jag kommer hålla inom kort, jag ska bara söka bidrag.

Jag mår lite dåligt nu, vi hörs någon annan gång. Skål!

/Rocki, hemmafruaktivist.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Sitter du och knarkar Feministiska galenskaper i din ensamhet? Låter inte bra. Ring AG (Anomyma genusprovocerade) så har de ett tolvstegsprogram för att få dig att trappa ner. Tänk att du en dag kan surfa utan att skriva in ”fittaktivism” i sökfältet.

    Svara
  2. QED

     /  18 februari, 2013

    Fantastiskt fynd! Genusvetenskapen är lite som ett Möbiusband, med rena vansinnigheter på ena sidan och möjligen vettiga idéer på den andra …

    Svara
  3. Även jag googlade lite efter att ha skrivit inlägget om märkligheterna på genuslistan. Det verkar som om fittaktivismen startades av Vulvagruppen på RFSU. När man fittpysslar tycks pärlplattor, zernitlera och origamipapper vara användbara material.

    Svara
    • trollan

       /  18 februari, 2013

      Så, bortsett från att jag fortfarande har en massa hemska associationer till fittpyssel (som nu kommer inkludera lera och pärlor då) så tycker jag personligen att det låter väldigt mycket som pyssel som jag ser många tjejer på dagis pyssla med. Framförallt pärlplattor. Så är det så att man med ”fittpyssel” vill cementera dessa roller än mer?

      Och jag undrar lite om de eventuella karlarna som sökt sig dit får skickas på bowling samtidigt då 🙂

      Svara
      • Haha, ja. De kanske kan k*kbowla? Jag känner att jag får lite Tourettes själv av det här alltså. Tourettes-pyssla för skattepengar, vart ska detta sluta egentligen? Jag får nästan som lite panik faktiskt.

    • De kanske kunde byta ut pärlorna mot psykofarmaka i olika färger?

      Svara
      • Hjalmar

         /  18 februari, 2013

        Det är kanske det genierna har gjort…
        Därtill så tar nog inte Tullen allt. För vissa så är det svampsäsong året runt.

    • Kristian

       /  18 februari, 2013

      Där ser man. Jag tänkte mig en riktigt urspårad version av drejskivescenen från ”Ghost”. (Något mindre romantisk än lera har jag svårt att tänka mig.)

      Svara
  4. Hjalmar

     /  18 februari, 2013

    Anonyma Feminister med Tourettes?
    -Jaha, vad gör du ikväll då?
    -Jaa, jag tänkte vara hemma, pizza och k*kpyssla lite. Själv?
    -Det blir nog lite f*ttpyssling, får jag hoppas…
    -Mmm. Brorsan är ju ensam nu, så han ska med grabbarna på k*kbowling. Syrran, på f*ttbasketmatch.
    -Och brorsan tar k*kbilen?
    -Visst, och syrran ska försöka få gång sin f*ttbil. Annars så får hon åka k*kbuss till f*ttarenan.

    Sanslöst… Finns de här udda existenserna på riktigt, eller jävlas de bara för att få mer skattepengar?

    Svara
  5. trollan

     /  18 februari, 2013

    Sådär nu blev jag genusprovocerad – igen. Mental note twitter är inte bra för mig.

    Svara
    • Hjalmar

       /  18 februari, 2013

      Kwitter är en stinkande komposthög…
      ‘The place to be’ om man vill bli genusprovocerad.

      Män har blivit valda efter kompetens i alla tider. Med kvotering så sänks övriga krav. Men vad vet en pk-journalist om kompetens…?

      Svara
  6. haha, det är bra, Rocki! Ibland måste man bara skratta åt detta elände (och där är du en klippa!). Det är upplyftande att vi blir allt fler som genomskådat stollerierna. Med humor kommer vi långt!

    Svara

Kommentera

