Rocki fixar kurs.

Eftersom jag på den här bloggen har kritiserat både Maria Sveland och Åsa Linderborg, dessutom anonymt, så har jag dragit slutsatsen att jag tillhör kategorin näthatare. Förmodligen skulle Jan Guillou diskvalificera mig eftersom jag inte är Sverigedemokrat och/eller sexuellt frustrerad men även solen har ju sina fläckar. Vänsterns hat är ju som bekant finare och då måste ju kvinnligt hat vara ännu finare?

My Vingren, Kawa Zolfagary och Behrang Miri tillhör ju tillsammans med många andra de opportunister som lyckats skapa sig en försörjning genom sin hipster-yrkesantirasism och det fina hatet, jag tänker då att eftersom jag tillhör en extremt liten minoritet(!), nämligen kvinnliga näthatare, så borde ju även jag slå mynt av min underordning. Därför inrättar jag nu:

Rockis internationella sekretariat för kvinnligt näthatande.

Som en början erbjuder jag följande kurser:

”Kvinnligt simultanhatande, vik tvätt och näthata samtidigt.” 15 p.

”Provencalsk matlagning samtidigt som du effektivt postar genusvidriga artiklar på
Facebook.” 20 p.

”Svelandiansk närläsning av nätet för att problematisera förekomsten av känslobaserade vänsterpajas-artiklar.” 15 p.

”Zen-hat, en förberedande yogakurs där du lär dig att kanalisera ditt näthat och hata ur rätt chakra.” 20 p.

Vad tror ni? Som vanligt anmäler i ert intresse i kommentarsfältet. Eftersom Rockis utbildningar är genuscertifierade så välkomnar jag såväl kvinnliga som manliga sökande. Lokalerna är ljusa, fräscha och har unisex-toaletter.

Lämna en kommentar

16 kommentarer

  1. Provelcans matlagning, är det där man får lära sig att krydda den där gula ketchupliknande sörjan med hat?
    Annars tycker jag den där Zen-hat verkar intressant, bara man inte behöver föda sitt hat från livmodern, för det klarar inte jag.

    Svara
  2. Fugen

     /  26 februari, 2013

    Zen hatet känns som det kan vara något för mig. Det där med ”Svelandiansk närläsning av nätet för att problematisera förekomsten av känslobaserade vänsterpajas-artiklar” får jag nog avstå pga mitt blodtryck.

    ps.
    Får man stå och kissa?

    Svara
    • Gissar att du får pinka hur du vill bara du gör det absolut viktigaste som finns i livet efteråt, fäller ner toaringen…

      Svara
      • Fugen

         /  26 februari, 2013

        Trodde det var att ta ett steg till, men när du säger det så är det ibland lite spänt hemma när ringen är uppe

  3. Jag vill vara med på tvättkursen. Jag tror jag har fallenhet för ämnet, det känns sällan så lätt att hata som när man viker tvätt.

    Svara
  4. Hjalmar

     /  26 februari, 2013

    Haha, konceptet går att utveckla… med myriader av halvvetenskapliga kurser. Tex.
    ‘Näthata ståkissare 80p’, väldigt populär…
    ‘Lär känna ditt inre Näthat’ 20p Lärare: Jan Guillou.
    ‘Bli ett med ditt Näthat’ Egenstudier, meditation. 40p
    ‘Näthata Allt’ 20p Lärare: Åsa Linderborg. (AB)
    ‘Hata TIntin’ 10p, karaokekvällskurs. Sångkunskaper erfordras ej. Lärare: Behrang Miri.

    Svara
  5. Underbart! Jag kan inte välja!

    Svara
  6. Vika tvätt och näthata samtidigt vill jag gärna lära mig! Finns ”virka offerkofta” med som tillvalskurs? Jag kan tänka mig att många skulle vara intresserade av detta.

    Svara
    • Hjalmar

       /  26 februari, 2013

      Även ‘virka nätstrumpor’…? (Genus är ju bara en konstruktion.)

      Svara
  7. juggefastkvinna

     /  26 februari, 2013

    Jag vill anmäla mig till alla kurser, känns viktigt att lära sig allt det. Hur är det med kurslitteratur och CSN? Eller betalar Guillou för alltihop?

    Svara
  8. Dom verkar ”viktiga” och ”intressanta” allihopa. Men det jag saknar är nått lite mer metafysiskt.

    ”Metanäthat och du – finhata fulhatet” 7,5 hp distans + 2 seminariedagar med praktiska övningar i en trygg och säker miljö.

    Svara
  9. För de mer tekniskt inriktade så kan du också ha en kurs i hållfasthetslära:

    ”Postmodernistik hållfasthetslära i genuskonstruktioner – Det håller för att jag säger det”

    Sen har vi en kurs i kvantgenusfysik:

    ”Schrödingers katt dekonstruerad – Död och levande”

    Svara
  10. Jan Guillou håller en veckoslutskurs i ämnet ”Lär dig näthata från din gamla skrivmaskin”. Kursen hålls i naturskön Hemingway-miljö långt borta från Wi-Fi och elektriskt ljus. Kursen anordnas i den vänstra flygeln, eftersom den är lite finare.

    Svara
    • Det kanske vore en bra idé att skicka alla genusiter på en sån kurs, den avslutas med en serie elchocker innan kursdeltagarna för sin slutgiltiga examensuppgift får en hagelbössa.

      Svara
  11. Finns någon av kurserna på distans?

    Svara
    • Eftersom jag misstänker att det kommer att ingå f*ttpyssel på kurserna, så avstår jag från distansundervisningen. Jag föredrar nog mer påtaglig undervisning in situ.

      Svara

Kommentera

