Man anar ett mönster, kanske till och med en struktur?

Champagnefeministen Maria Sveland vill orera fritt utan motstånd. Hon skriver inget för att provocera hävdar hon. Märkligt att hon inte förstår varför folk blev lite griniga då hon kallade Ström och Billing för extremister i sin berömda politiskt deprimerade ordkakafoni och att folk av annan åsikt än hennes blir lite förbannade när hon buntar ihop dem/oss med Breivik.

Efter hela det här debattkalaset de senaste dagarna och släppet av hennes senaste bok så känner jag att jag småfantiserar lite om att någon gör en statistisk undersökning efter nästa val så man får reda på hur många röster Sveland har värvat åt SD med sitt politiskt kontraproduktiva beteende? Dumheten är slående och arrogansen likaså. En sak som jag som kvinna inte förstår, det är hur hon inte skäms att dra kvinnokortet på det där viset? Och den där Mirjamsdotter alltså, hur pinsamt som helst. Efter att ha lyssnat på hela det där samtalet, som ju inte helt otippat inte alls var så hemskt, höra henne säga ”Jag kan inte andas”, hur känsliga är de där människorna egentligen? Har de drabbats av hysteri eller vad är det frågan om? Kvinnor som börjar gråta i publiken? Varför då? Jösses alltså! Kvinnor kan tydligen en massa saker i de där kretsarna.

Som ni säkert har märkt så har jag en tendens att haka upp mig på saker och just nu är det den där intervjun ”Med feministisk magkänsla”. Jag har ju tidigare påpekat att hon kanske ska sluta tänka med magen men jag betvivlar starkt att det skulle göra någon större skillnad. Hur som helst så avslutas ju intervjun med detta:

”Varför höll du det där förhöret med mig för en stund sen?

– Du hade ju ännu inte hunnit läsa boken när intervjun bokades upp, och därför sa du ju inget om vad du tyckte om den. Och du är dessutom den första manliga journalist som har velat intervjua mig. Jag tyckte att det var obehagligt att inte veta vilka tankar du hade haft. För väldigt många har svårt för detta, för bokens innehåll. Den handlar om tabufrågor på många sätt. Och… jag har ingen tid och energi för en feministisk grundkurs liksom. Hade jag känt att vi stod för långt ifrån varandra åsiktsmässigt hade det inte blivit någon intervju.”

Ja, vad ska man säga? Det är ju rätt så tydligt vad som gäller vid audiens hos Hennes Höghet. Hon verkar ofta väldigt trött och utmattad, hon borde kanske ta en lång, lång ledighet? Det skulle göra henne gott tror jag.

http://www.sydsvenskan.se/samtidigt/med-feministisk-magkansla/

Förresten så har jag hört att det finns önskemål om att det ska bli olagligt att utöva motstånd mot feminism och att antifeminism ska ses som politisk extremism. Det här börjar bli riktigt spännande måste jag säga. De får väl försöka hitta mig och fånga mig? Med tanke på det ekonomiska läget i Europa för närvarande så känns det inte som det finns så mycket pengar att jaga svensktalande antifeminister runt om i världen?

Hur tänker de egentligen?

http://ekvalist.blogspot.se/

Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Min lillasyster får också svårt att andas när hon dricker alkohol. Därför låter hon oftast bli. Ett tips för Mymlan kanske?

    Svara
  2. Oj! Tack för att du aktualiserade den där intervjun. Endast hovreportrar tillåts alltså. Du såg väl att samma Sveland medverkade i önskemålet du skriver om?

    Svara
  3. Rick

     /  21 mars, 2013

    Rocki, jag har också funderat på det där som du skriver om nämligen det där att det är ju egentligen förskräckligt pinsamt med de feministiska pajaskonsterna. Det lustiga är att så många inte ser det. Jag kan anse att det vore bra att låta förnuftiga kvinnor känna av att de inte kan anses vara medskyldiga till detta spektakel, men jag är rädd för att så nog kommer att bli fallet, tyvärr. Inte minst eftersom det bland kvinnor tycks finnas ett slags starkare gruppkänsla än bland män och när medialt tongivande kvinnor håller på på det där sättet så uppfattar nog många andligt stabilare kvinnor att de själva på ett eller annat sätt är ansvariga. Det här är förstås att beklaga. Fenomenet är lite samma som att man uppfattar det som pinsamt när någon av ens egen nationalitet klantar sig utomlands, för även om man rationelt förstår att man inte har något att göra med saken, så reagerar man med, hmm… magen.

    Svara
  4. Det är dags att ge dessa människor en reträttväg ut ur eländet de har skapat så att de har en möjlighet att återanpassa sig som fungerande samhällsmedborgare så småningom. Ju mer man pressar dessa känslomänniskor på svar dess då mer märkliga blir deras reaktioner. Därför hatar dom Pär Ström och Pelle Billing. För de vek inte en tum.

    Svara
  5. AV

     /  21 mars, 2013

    Att den moderna eler tongivande feminismen har mycket gemensamt med 1800-talets könssyn är ju välkänt. Kvinnor ses som svaga och extra skyddsvärda. Feministiska män framstår som aggressiva och hjälpare i nöden. Att Sveland och systrar skulle börja dåna och sedesamt svimma när det blir lite jobbigt är alltså inte så otroligt.

    Svara
  6. Vita kränkta kvinnor.

    Svara
  7. Lysande, Rocki!

    Svara
  1. Mina avslutande tankar kring #Gräv13 då | Trollan's Tankar om stort och smått
  2. Fascistisk feminism | Bashflak

Kommentera

