Jättedagiset Sverige och kulturen.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/vita-kränkta-män-sätts-upp-av-skådespelarparet-2322238

En god vän skickade det här klippet till mig i går kväll. Jag blev helt medtagen av att titta på det och var tvungen att flera gånger motstå impulsen att stänga av. Det är alltså på den här nivån debatten ligger. Det visste man väl visserligen men det är rätt hemskt att få det kastat i ansiktet på det här sättet.

Denna Lo Kauppi, som jag aldrig hört talas om, ska alltså tillsammans med sin man(!) Figge Norling sätta upp en kulturföreställning byggd på boken Vita kränkta män av allas vår Kawa Zolfagary. Det är en smula komiskt att han omnämns som författare till en bok som jag förstår är en samling lössryckta citat, av andra, på internetz. Nåväl, kvalitén på litteratur har ju alltid varit relativ och gott så!

Det finns mycket att säga om denna floskelkulspruta Lo Kauppi men det mest intressanta är hennes (dåligt) spelade indignation över att inte vara med på Flashbacks (lite löjliga) lista över Sveriges 100 farligaste kvinnor. Ända sedan UG:s program om kvinnohat på nätet så har jag haft känslan av att det ses som någon slags merit att ha fått erhålla olika slags hot. Här blir det rätt så tydligt att det ligger något i min känsla.

Hon nämner flera gånger hur hon jobbar aktivt mot rasism och jag undrar hur hennes aktiva arbete ser ut? Hur mycket har hon förändrat utanför sin lilla kulturelitklick? Hur mycket engagerar sig Lo Kauppi för segregationen utanför Stockholms innerstad, hon kanske tror att hon utför en stor filantropisk gärning genom att vara extra trevlig mot pizzeria-föreståndaren då hon köper bakispizza och verkligen anstränger sig för att behandla honom som en jämlike? Vilken förändring tror hon ska ske, mer än i hennes egen plånbok, av att hon klär ut sig till vit kränkt man och låter sig ammas av teaterchefen Montelius på Brunnsgatan 4? Vänsterkulturmedelklassens vanföreställningar om sin impact på omvärlden är på en patologiskt psykiatrisk nivå ibland, det blir gärna så när man har en grandios självbild vare sig den har kliniska orsaker eller bara bottnar i en allmän självgodhet.

Dessa självupptagna människor med sin inbillade godhet kväljer mig, det enda de åstadkommer är att polarisera och vulgarisera debatten ytterligare. Vad har jag åstadkommit då kanske en vän av ordning undrar? Som de allra flesta inte mycket men jag utger mig inte för att ha gjort det heller och jag tjänar inte pengar på att låtsas göra det.

Beträffande Flashback så har jag egentligen bara några invändningar och den största är att jag ogillar starkt att man hänger ut folks personuppgifter samt spekulerar och därmed skapar rykten vilket kan drabba oskyldiga. Å andra sidan så kan man kanske inte förvänta sig något annat då detta även sker i etablerad media. Detta i sin tur är inte heller konstigt i ett land där justitieministern har svårt att skilja mellan begrepp som misstänkt och dömd.
Så, Lo Kauppi, som inte ens verkar vara så där värst bekant ens hos Flashback-användare, Beatrice Ask är ”farligare” än vad du är delvis på grund av att det inte är så där vidare värst många som ens vet att du existerar. Förutom på Söder då.

Lämna en kommentar

20 kommentarer

  1. Jag orkade bara två minuter vid första försöket, sen stängde jag av. Kalla det självbevarelsedrift eller verklighetsflykt, orsaken var den samma.

    Lena ‘Lo’ Kauppi har skrivit Bergsprängarens dotter, en självbiografisk roman om sin väg från botten (supande, brutal pappa, drogmissbruk, etc).
    Den har också satts upp som pjäs och hyllas ibland för att föra samman klasskampen med feminismen. Nu klistrar hon också på antirasismen. Snart har vi alla ägg i samma korg…

    Svara
    • Jaha, du bor på Söder alltså. 🙂

      Svara
      • Nja, snarare i söder än på Söder.

        Nu vid andra titten hörde jag hur Figge blev avbruten flera gånger av Lo. Han har en lugnare och mer nyanserad framtoning och jag gissar att hon inte hade tålamod nog att vänta på hans svar, inte heller intresse av hans försök till empati och förståelse. Pang på rödbetan, ska det vara.

        Att hon kopplar samman jämställdister (Ström & Billing?) med Breivik borde få var och en som lyssnar att dra öronen åt sig. Guilt-by-association är inte bara fel utan också så lågt.

      • Det där med att hon baserar sitt manus på Breiviks manifest är bara löjligt och patetiskt. Hon vill bara smeta på honom på alla som kritiserar feminismen. Börjar kännas tjatigt och är nästan inte ens värt att bli upprörd över.

  2. Ninni

     /  10 april, 2013

    Jag känner mig så tacksam för dessa människor. Än en gång berättar dom för mig vilka åsikter jag som jämställdist har. Skönt, slipper jag tänka och framföra mina åsikter själv. För naturligtvis är kvinnors länge liv en av mina hjärtefrågor. Jag trodde det var pojkarna och skolan, osynliggörandet av kvinnors våld mot män, formell och informell mansdiskriminering. Nu vet jag bättre!

    Jag får leta upp mail och skicka tackbrev;)

    Svara
    • Ja, jag fick också stort förtroende för denna sakliga och trevliga kvinna. Du och jag kanske kan gå i samtalsterapi hos henne?

      Svara
      • Ja, bra ide. Då kanske vi kan botas från vårt ”Hitlers kvinnor”-syndrom?

  3. lavazza1891

     /  10 april, 2013

    ”Personutredning” på Flashback:

    https://www.flashback.org/t1134677p2

    Svara
  4. Utmärkt att du lyfter detta, Rocki! Jag tror att vi kommer att få anledning att återkomma till denna teaterpjäs…

    Svara
  5. Pelle2

     /  10 april, 2013

    Såg att det var kauppi själv som skulle spela mannen i pjäsen. kanske finns en dold önskan från henne att byta kön ? Såg också att hon,precis som idolen Suzuki ,som skrev den eländiga boken som pjäsen ligger till grund för,försöker bunta ihop ström och Billing med Breivik. Hoppas verkligen att ingen går på pjäsen och att teater Brunnsgatan går i konkurs på köpet….

    Svara
  6. Dreadlock

     /  11 april, 2013

    Breivik var väl först och främst störd , och inte antifeminist. Eller har jag missförstådd något i vänsterns ständiga historierevision ? Inte ens det blev rätt. Booooooring !

    Dessutom så ringde Oprah Winfrey och ville ha sin copyright på vulgodebatter tillbaka från Sveriges televisions morgonsoffor.

    Svara
    • Ja, eftersom hon kör VM i floskler så kan väl jag också dra en. Hitler var vegetarian osv, osv…

      Haha, vulgodebatt är ett bra nyord. Det sparar vi!

      Svara
  7. Pelle2

     /  12 april, 2013

    Ber om ursäkt för att jag drev lite med Kawa Zolfagarys namn. Det kanske var lite löjligt
    men jag fullständigt spyr på honom. Han har personligen, eller via hans föräldrar, fått möjligheten att bo i Sverige som i alla fall enligt min mening är ett väldigt jämställt land där män och kvinnor har samma rättigheter.Hur tackar han för det ? Jo,genom att spotta på svenska män. Om Sverige nu är så dåligt så tycker jag att du skall flytta till ditt eller dina förfäders land som förmodligen är så mycket bättre än det förtappade Sverige. Då slipper vi lyssna på dig och du slipper förnedra dig själv genom att bo i ett så bakåtsträvande land som Sverige.

    Svara
  8. Pelle2

     /  13 april, 2013

    Japp, jag menar Gaga wolfzkary eller Kawa Kawazaki 🙂

    Svara

Kommentera

