Det var en doktorand, en student, en hemmafru och Bellman.

Ja, då tänkte jag komma med en liten kommentar till den omtalade kartläggningen. Jag kommer inte att svara på frågorna eftersom jag inte tänker göra jobbet åt dem, jag ger dem en gemensam kommentar nu när det visar sig att de gör detta tillsammans på något sätt. Eftersom jag inte gillar när man namnger icke-offentliga personer på internet så kommer jag att referera till dem som ”Doktoranden” och ”Studenten”.

Jag har alltså blivit kartlagd av Doktoranden i ett s.k. konferenspapper som en man som hatar kvinnor online, vilket ju känns lite exotiskt bara det.
Inte lika exotiskt som att åka till Barcelona på skattebetalarnas bekostnad, men ändå. Ungefär samtidigt blir jag kontaktad av Studenten som klassar mig som en av de centrala personerna inom den här ”shady” businessen som vi ägnar oss åt. Nu är ju inte jag av samma personlighet som Lo Kauppi som verkar vara helt förtvivlad över att inte ses som en central gestalt inom sitt gebit så jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till en sådan ”komplimang”. Hela mitt engagemang i detta bottnar liksom i att jag helst vill vara ifred – om ni fattar vad jag menar. Och anonym, av numera uppenbara skäl kan man tycka eftersom Doktoranden gärna listar folk lite godtyckligt, anonyma som icke anonyma och hoppar på sin lilla lista och flyger ned till ett vårigt och härligt Barcelona på sitt lilla konferenspappersflygplan. Något som jag alltid betraktat som lite ”shady” är folk som helt samvetslöst tycker att de har rätt till andras skatteinbetalningar för att de ska få förverkliga sig själva, men det är ju jag det.

Okej, vi är väl några stycken som redan har gått igenom allt det här på ”våra” bloggar där vi har ”varandra” på våra bloggrullar samt hör och häpna – håller med varandra. Shit alltså! Någon borde verkligen ringa SÄPO, vi måste ju vara det största nationella hotet sedan ryssen. Jag tänkte i alla fall svara på Studentens frågor genom att ställa några motfrågor. Vi kan kalla det för att jag avser att kartlägga kartläggerskorna, för att jag tycker de verkar jävligt skumma alltså. Studentens frågor i kursivt, mina i fetstil. Då jag inte har någon akademisk skolning att tala om så vet jag inte om det är gängse förfarande vid kartläggningar av det här slaget så ni får ha överseende med den här stackars hemmafrun som tydligen inte vet sitt eget bästa.

Frågor
Jag tänkte börja med att be dig att berätta lite om dig själv. Eventuell familj, ungefärlig ålder, utbildningsbakgrund samt vad du gör när du inte bloggar. Det behöver självklart inte vara några specifika uppgifter, formulera dig gärna allmänt och anonymiserat om du vill.

Vad gör du när du inte lyxpluggar på skattebetalarnas bekostnad? Är du medveten om att du kommer att få jävligt svårt att få jobb när du är klar med din utbildning eftersom marknaden vid det laget kommer vara mer än mättad av olika slags genusvetenskapare som ska jobba med en massa trams som ingen behöver? Du/ni kanske borde ta en kurs i verklighetslära för att liksom kolla av hur ekonomin ser ut i Europa och resten av västvärlden? Det behöver givetvis inte vara några specifika kunskaper utan det räcker med att lyfta blicken lite, ta av sig genusglasögonen och bara kalibrera sig lite.

När började du intressera dig för jämställdismen? Hur kom du i kontakt med rörelsen? Hur tänkte och reagerade du då?
Hade du en annan syn på jämställdhet innan du kom i kontakt med jämställdismen? I så fall, hur såg den ut och på vilket sätt förändrades den?
Hur gick det till när du började engagera dig i rörelsen? Hur tänkte du när du startade din blogg?

När blev du övertygad om din underordning som kvinna? Var det någon speciell händelse eller upplevd kränkning som gjorde att du blev så fixerad vid den att du kände att du var beredd att ta studielån för att ta reda på mer om din inbillade underordning eller var det bara en allmän känsla av relativt missnöje? Du vet att du lever i Sverige och att året är 2013 va?

Vad ger internet för möjligheter jämfört med engagemang i exempelvis ett parti, en förening eller liknande?

Vad ger genusvetenskapen och feminismen för möjligheter jämfört med att bara göra något vettigt av ditt liv och dina studier? Kanske satsa på något som faktiskt är ett välavlönat jobb istället för en av feminismen skapad kvinnofälla?

På vilket sätt känns det viktigt att vara aktiv i den här rörelsen?

På vilket sätt känns det viktigt att sälla sig till offerkoftorna och gråta ikapp i ett av världens, för kvinnor, bästa länder?

Vad innebär det att blogga anonymt? Spelar det roll på något sätt för hur du skriver – vad finns det exempelvis för- och nackdelar med att vara anonym? Varför valde du att vara anonym?

Vad innebär det att för lånade pengar ägna sin tid åt att kartlägga människor som endast nyttjar sin demokratiska rättighet att uttrycka sina åsikter om en IDEOLOGI de inte håller med om? Upplever du några nackdelar med att du slösar med det allmännas medel för att tramsa runt på universitet med att göra detta, varför valde du att göra det istället för att göra något produktivt?

Hur ser kontakten ut med andra inom rörelsen? Vad betyder den för ditt eget engagemang?

Hur ser kontakten ut med dina kamrater på universitetet, dricker ni mycket rödvin, sjunger ni mycket tillsammans och dansar ni lesbisk marsch så spottet flyger?

Vilken är den viktigaste jämställdhetsfrågan idag? Varför?

Vilken är den viktigaste jämställdhetsfrågan i dag? Varför är ni så gnälliga?

Hur definierar du jämställdhet? På vilket sätt skiljer sig detta från feminismen och vad är det som är problematiskt med feminismen?

Läs själv för fan, jag och min man har betalat för det.

Då tackar jag för mig i den här frågan, vänliga hälsningar och allt det där, kontakta mig hemskt gärna ALDRIG mer igen.

Tillägg: ser ni några som helst likheter eller problem med nedanstående ”forskning” och att detta bekostas av skattemedel? För ni förstår väl att det är skattemedel som bekostar era ”utbildningar”. Jag sätter citationstecken på samma sätt som Doktoranden gör på ”vetenskap”.

http://www.academia.edu/957086/Fist_Fucking_-_en_Litteraturgenomgang

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vetenskap-eller-galenskap_2531501.svd

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

32 kommentarer

  1. Ja, det är inte lätt att vara man, Rocki 😉

    Bra att du ger dem motfrågor eftersom de inte ska få hela problemformuleringsprivilegiet; 50-50 ska det vara!

    Svara
    • Haha, nej jag märker det. Man kanske ska bli en hen?

      Svara
      • Du är bra som du är. Det tycker nog din man också. Om du ändrar dig till ”hen” kanske han behöver bli en ”hin”.

  2. Bra rutet, Rocki! Det är ofattbart egentligen att statsvetenskapliga institutionen vid UU har sjunkit så här djupt ner i radikal politisering.

    Svara
    • Ja, feminismen och genusgalenskapen genomsyrar allt, det är ju så de vill ha det.

      Svara
  3. Clabbe

     /  1 maj, 2013

    Fantastiskt!

    Svara
  4. Ord och inga visor. En liten kritisk motfråga Rocki, betalar du verkligen skatt i Sverige?

    Svara
  5. Jag är ju inte med i fingänget så jag behöver inte besvara någon enkät. Om så ändå skulle bli fallet senare ber jag om lov att kopiera dina frågor och begära svar på dem innan jag överväger att besvara deras. Överväger eftersom enkätfrågorna visar att man avser fålla in ”motståndet” och kategorisera registreringen. Huvva, man blir rädd över enfalden!

    Svara
  6. Du äger, Rocki!

    Svara
    • I think my children would beg to differ on that one. De tycker att jag är hur pinsam som helst. 🙂

      Svara
      • Your children need a severe reality adjustment. They got zero clue.

  7. QED

     /  1 maj, 2013

    Mycket lämpliga svar!

    Undrar om de här doktoranderna tillhör(de) det glada gänget kring Eva Lundgren. Här är hyllningsskriften till Professor Lundgren. Se särskilt sångboken. En märklig forskningsmiljö.

    http://uu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:173419

    (klicka på fulltext)

    Svara
  8. Fugen

     /  1 maj, 2013

    Men va f*n…ja, man slutar aldrig att förvånas, och det är klart, lider man av könstouretts så är väl en litteraturstudie om manlig fistfucking nästan lika viktig som genustrumpeten. Det är mina skattepengar, gör något VETTIGT med dom.

    Svara
    • Men, det kan ju vara bra att veta hur det ligger till. Vissa ämnen måste man liksom tränga in i ordentligt för att säkert veta. Kunskap är makt!

      Svara
  9. Rick

     /  3 maj, 2013

    Har du Rocki funderat på att göra en insats inom psykiatrin? Jag märker att du har ett handlag för att hantera personer med besvärliga vanföreställningar.

    Svara
    • Nej gud bevare mig väl, det är hon alldeles för värdefull för.

      Svara
      • Fugen

         /  3 maj, 2013

        har två goda vänner som är psykologer, de är nästan som riktiga människor, så det behöver inte gå så illa. Problemet med feministtossorna är att det de behöver är en rejäl orre, kamma till sig och släppa sargen. Få en justerande shock och komma ut i verkligheten.
        (Nu är det inte våld som förespråkas här, mer som elterapi)

      • Det är ju fredagkväll här där jag bor, med allt vad det innebär så jag skrattar ihjäl mig åt er! Skål!

  10. Hjalmar

     /  3 maj, 2013

    Rocki, du får tio brödkavlar av tio för de rallarsvingarna, suveränt! 😀

    Svara
  11. Ja vad säger man? Rocki N Roll kanske 🙂

    Svara
  12. Kristian

     /  14 maj, 2013

    Tack.
    (Vi väntar med spänning på vad Doktoranden skall kunna åstadkomma i fortsättningen. Utan högre förväntningar …)

    Svara
  1. Dinamarca i radion « Toklandet
  2. Väntar fortfarande på svar från Malin Holm « Toklandet

Kommentera

