Vad ska jag ta mig till?!

Min äldsta dotter mitt äldsta barn har uppvisat följande genusvidriga beteende. Hen har på egen hand SYTT ett rosa väldigt ljusrött hjärta och BRODERAT det. Visserligen rätt så fult, men ändå. Hen lade det i en ljusröd glittrig påse och gav det till mig. Jag är djupt bekymrad över hur hen mer och mer visar intresse för traditionellt kvinnliga företeelser, dock ej städning. Puh! Hen är också mycket intresserad av matlagning och jag har flera gånger kommit på hen med att titta på matlagningsprogram på TV. Ofta tar hen på sig kjol. På frågan ”Om du fick göra vad som helst i skolan, precis vad som helst, vad skulle du vilja göra då?” svarade hen ”Jag önskar att man fick ta med sig smink till skolan”, hen var bara sex år då.

20130522-133107.jpg

Hens yngre syster syskonhen vill bara klättra och hålla på med kemiexperiment. Hen driver mig till vansinne med sitt klättrande men hen syr i alla fall inte ljusröda hjärtan.

Vad har jag gjort för fel med den längre varelsen?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Pelle2

     /  22 maj, 2013

    Naturligtvis har du gett dina barn en könstypisk uppfostran. Du måste genast sätta dom i en skola eller på ett dagis med en väldigt stark genusinriktning. Du får väl fråga Ingemar Gens om han kan rekommendera några skolor/dagis. Sedan är det väl på tiden att du går till optikern och köper dom ett par genusglasögon ? För din egen del gäller det att läsa minst 500 Ave Maria per dag under minst en vecka med tanke på din katolska uppfostran :-).

    Svara
    • Jag förstår att det är stavfel, men blir inte klok på om det skall vara Ingmar Genus eller Ingmar Hens?

      Svara
  2. Du menar Ave Maria Sveland?

    Svara
    • Pelle2

       /  22 maj, 2013

      Självklart skall det vara Ave Maria Sveland!! Tänkte inte på vårt nationalhelgon när jag skrev texten 🙂

      Svara
      • cuben

         /  22 maj, 2013

        Mitt förslag är trots allt att adla Gudrun Schyman. Vad säga om grevinnan Gudrun af Schyman?.

  3. Döp om barnen till Kim och Sasha så är problemen väck.

    Svara
  4. AV

     /  22 maj, 2013

    Ajajaj, du verkar helt klart ha en vidrig genusstereotyp påverkan på ”storahen”. Var du glad att du emigrerat, annars skulle detta bli ett soc-ärende där en genuskommisarie fick avgöra din lämplighet som förälder. Misstänker att barnet skulle omhändertas för att sättas i ett statligt omskolningsläger. Med en överdos av fotbollar, kemilådor och spiderman-dockor kanske man kan åtgärda åratal av genusvidrig fostran. Kanske.
    Hur du lyckats så bra med ”lillahen” är förbryllande. Kan det vara genuskursen du fick gå under andra graviditeten? Då borde skadan vara gjord tidigt i ”storahens” liv. Säkert redan när ”hen” hörde ordet ”gullig” första gången. Då var ”hens” öde beseglat.

    Be ashamed, be very ashamed!

    Svara
    • @AV
      du anmärker på den genusstereotypa påverkan, men ändå så ägnar du dig åt ett intersektionellt förtryck genom att befästa överordningen som skapas genom attributet ”stora”. Det är kränkande mot den andra personen som inte innehar samma storlek/ålder. Tvi vale, att du är så diskriminerande. Men vad annat kan man vänta sig av en dansk?

      Svara
      • Jag har fått klagomål på att man inte kan redigera sina kommentarer här hos mig. Jag har ingen aning om hur man ställer in en sådan funktion men det visar sig att jag kan redigera era kommentarer. Jag har därför rättat dina stavfel, Dolf. Jag hoppas att du inte misstycker.

        Är det inte rätt så puckat att jag kan redigera era kommentarer? Jag skulle ju kunna skriva vad som helst och sedan ta en skärmdump. Jag fattar ingenting, som vanligt.

        Jag vill dock uppmärksamma er på den makt jag har. Don’t piss me off!

      • Att du rättar mina oavsiktliga stavfel har jag absolut inga problem med (hoppas bara att du inte rättar några avsiktliga, men några sådana förekom inte här.
        Rent generellt är inte problemet att du har för mycket makt, snarare tvärt om. Jag önskar t.ex. att du kunde kontrollera och redigera kommentarsfälten också hos Sveland och Feministiskt perspektiv.

  5. Ditt äldre hen kommer säkert att en dag finna en god hen av motsatt genus (genus, kön alltså, usch så hemska ord det finns!) som finner behag i hen. Och din yngre hen kommer säker att finna en annan hen med två X-kromosomer att dela sitt liv med.

    Vilket par kommer du att uppskatta mest?

    Och en sak till:
    Bör inte vetenskapen försöka få fram människor som helt saknar både X- och Y-kromosomer. Kan man inte ersätta dem genom att manipulera fram Z-kromosomer rakt av och förökning genom att det helt sonika bara växer ut sticklingar som ramlar av efter 9 månader och genast börjar skrika efter fast föda som till exempel en blodig entrecote (eh?), nej bättre: en grönsakstallrik helt utan animaliskt inslag, så klart!

    En sådan lösning tar ju död på genusdebatten och könsdiskrimineringen och förpassar alla hens av Gud pålagda straff att kvinn.. (fl’åt, hemföll nästan i mans- (fy, äckligt) – chauvinistiskt språkbruk)) hen skall föda i smärtor och vånda för synden i lustgården.

    Men vid närmare eftertanke är ju detta blasfemiskt att ta fram Z-kromosommänniskor (henniskor?) i det att man då sätter sig över Guds skapelse och tingens ordning. Och med ens blir jag villrådig. Vad är rätt och vad är fel?

    Jag söker mig till bibeln, men finner inget svar. Jag mailar påven, men han har inte svarat ännu.

    Jag lovar att återkomma när påven har hört av sig med den absoluta och yttersta sanningens svar. För säkerhets skull ska ja även skicka mail till någon betydande muslimsk imam ifall påven inte svarar. Koranen har säkert det enda sanna svaret. Eller kanske Jehovas vittnen. Ja det är säkert de som vet bäst för de är ju de enda som ska ha evigt liv efter den yttersta dagen. Och för säkerhets skull kanske jag ska höra med mormonerna också, bara för att reda ut alla eventuella tveksamheter.

    Ha tålamod till dess jag har fått svar av alla och låtit en klok person bistå mig med uttolkningen, till exempel Carola från livets ord.

    /Skvitt

    Svara

Kommentera

