Rocki – kvinnan, myten, konstnären.

Jag har nu skrivit så länge på den här bloggen att det är dags att avslöja en sak, Rockis Månadsbrev är ett konstprojekt. Alla kommentarer som ni skrivit här är en del av min konst, hur jag, som konstnär påverkar andra till att ta av sin tid och skriva kommentarer på internetz.

Mina reaktioner på era kommentarer är en annan del av konstverket, just den delen har jag valt att göra identitetslös performativ konst av. Innan jag skriver mina kommentarer på era kommentarer så skriker jag dem i kudden till vilken jag har kopplat en inspelningsanordning. Inspelningarna, som är ytterligare en annan fristående del av mitt konstverk, kommer jag att göra ett ljudcollage av. I en utställning, som jag givetvis ska söka bidrag för, kommer mina ljudkommentarer spelas upp medan bilder på olika teatergrupper projiceras på en oerhört smutsig vägg, så att man verkligen måste anstränga sig för att se bilderna. Ansträngningen i sig är också en del av mitt konstverk. Väggen kommer till stora delar vara smyckad av blanketter för fyllnadsinbetalningar till Skatteverket. Jag kommer efter utställningen göra en teaterpjäs som gestaltar själva rummet utställningen ägt rum i. Ett rum där tiden och förnuftet stannat i ett slags vakuum – av konst.

Syftet med min konst är att dekonstruera, analysera och problematisera mänskliga [negativa] reaktioner som hos vissa uppträder då de inser att det finns individer som är av en annan mening än en själv, reaktioner som i vissa fall driver dem till att skriva åttio sidor text för att försöka förstå hur något så konstigt kan uppstå. Dessa reaktioner är i sig en alldeles egen konstform.

Jag har också tagit uppspelningarnas ljudvågor och kört genom ett dataprogram som slumpvis gjort grafik av ljuden, dessa grafiska mönster har jag skrivit ut och överfört på ett batikfärgat tyg dekorerat med potatistryck. Av tyget har jag sytt kuddar som finns att köpa på Designtorget för 329:- styck. Vid beställning via nätet, ange beställningskod ”Hipster”.

Hela detta inlägg är ett konstverk som går bra att skriva ut på en skrivare, rama in och hänga upp på sin vägg.

Varsågoda!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

18 kommentarer

  1. Du är bra konstig du! Kan man få köpa en tavla?

    Svara
  2. 🙂

    Men du får vara försiktig med vad du skriver så ingen stjäl dina idéer för det finns ju en del lustiga grejer runt om i landet. Som till exempel Per.får.mens
    http://is6260.wix.com/perfarmens

    Svara
  3. Glömde
    De ska tydligen ha något som heter ”LESBIANALGORITHMMARCH” så äntligen? kanske vi får reda på hur en lesbisk marsch ser ut!

    Svara
  4. Rick

     /  31 augusti, 2013

    Mina konstnärliga talanger ligger någonstan i Bell-krurvans yttersta vänstra ända så jag kan bara glädja mig över vara en del av ett kosntprojekt. Det är skyhögt över mina ambitioner.

    Svara
  5. Precis så, Rocki! Precis så!

    Svara
  6. Anders Senior

     /  31 augusti, 2013

    Jahopp, låter precis som ett feministiskt konstprojekt i mängden, förutom att de inte brukar göra allt detta själva, så de brukar dela ut uppgifterna/delprojekten sins emellan istället i sann kommunistisk anda via sina politbyråer, eller genuswhatever de kallar sina lokala politbyråer för.

    Och det handlar handlar nog lika mycket om att mjölka ut och maximera statliga bidrag som förresten, så de kan utöka med fler zampolit och fler politbyråer inom fler områden. Zampolit förresten, vad säger jag?! Genuspedagog heter det ju!

    Impad att du gör detta helt själv i liberal anda! 😉

    Grattis och lycka till med ditt projekt! 😉 😀

    Svara
  7. Jag tänkte jag skulle göra nån slags konststafett av ditt konstprojekt. Därför skrev jag den här postningen stående på en stol mitt på E4an. För att förstärka budskapet så har jag tagit på mig finaste blåstället och smetat in det med chokladpudding och sedan satte jag skålen på huvudet. Jag kallar verket ”Pansarmänniska paraderar”.

    Svara
  1. Blåval Rödval inleder konststafetten. | Rockis månadsbrev

Kommentera

