Uttalsdirektiv 2.0

http://www.politism.se/genusfolket/idag-slutar-jag-bara-namnet-ni-gav-mig/

Jag vill av förklarliga skäl inte berätta vad jag hette i efternamn innan jag gifte mig, men jag kan säga så här:

Om man tar bokstäverna K A W A Z O L F A G A R Y, kör dem i en matberedare och garnerar med några för svenskar okända tecken, ungefär så. Min familjs efternamn är så svårt att uttala att även juggar brukar säga fel. Hur ska man förhålla sig till ett sådant faktum om man ska tangera Zolfys peak av patetisk självömkan?

Jag utgår också från att han själv har pluggat in hur ALLA svenska efternamn uttalas som t.ex. Du Rietz, Boije af Gennäs och Beck-Friis? Allt annat vore ju rasistiskt.

Hur mycket småflicksaktigt gnäll kan man få spruta ur sig samtidigt som man kallar alla andra för obefogat kränkta? Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Harden the fuck up! Allt det här gnällandet gör mig illamående och jag skäms för bilden han målar upp av kränkta invandrare/personer med invandrarbakgrund. Det är sådana jävlar som han som skrämmer folk från att över huvud taget tilltala invandrare, av rädsla för att råka säga något kränkande. Skitbra för integrationen, verkligen!

Mitt nuvarande svenska efternamn är förvillande likt en ölsort här i NZ. Buuuuu huuuu, de säger att jag heter öl. Snyft!

Äckligt!

20131115-143818.jpg

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

24 kommentarer

  1. Pelle2

     /  15 november, 2013

    Först driver han en sajt där han mobbar svenska,vita,medelålders män pg.a deras kön
    och sedan begär han att vi skall tycka synd om honom också. Vilken patetiskt människa !

    Svara
    • Exakt! Och du, Pelle2, ska känna dig skyldig för att en annan vit kille någonstans i Sverige, någon gång för länge sedan kränkte lille Znyftagary. Du bär ju trots allt på en kollektiv skuld eftersom din kropp inte är rasifierad. Fy fan för dig, Pelle2! Gå helt skamlöst omkring och vara så där vit.

      Svara
      • Pelle2

         /  16 november, 2013

        Mea culpa,mea maxima culpa.Jag lovar att gå till solariet varje dag och grilla mig själv till en mera passande hudfärg. Sedan får jag väl fundera på att #klippa kuken också så att jag får ett kön som passar extremfeministerna och Kawasaki bättre 😉

  2. Det är jättesynd om mig också. Jag blev jätteofta kränkt under tiden jag bodde utomlands. De elaka icke-svenskarna kallade mig hemskheter som ”andrew”, ”andy” och ”andres”. Jag undrar om jag kan begära skadestånd så här i efterhand.

    Svara
    • Skriv en patetisk text och publicera, så att ingen missar hur kränkt du är och hur mycket du hatar dig själv. Passa på att påpeka att andra också är lika kränkta men att du har mycket större anledning att vara det, det brukar generera uppmärksamhet vilket säkerställer din position som yrkesverksam antirasist. det är också viktigt att förtydliga hur självupptagen du är. Tillsammans så kan vi never forget!

      Svara
  3. Anders/AV

     /  15 november, 2013

    Inte bara kvinnliga feminister som passar in på den bilden. Stackars självcentrerade VKM, Kör som kurd är killen lika vit som en Sydeuropé. Om jag fick en krona varje gång någon stavar mitt efternamn fel skulle jag bli rik. Och då är det från ett sydvästligt grannland. So. Får man leva med. Min dotter har ett namn hon är ensam om bland kvinnor i Sverige. Huuur kan man utsätta ett barn för det? För övrigt förväntar jag mig att Kawasakin om vi någon gång möts uttalar mitt namn på danska, med närmast stumt D. Annars är han rasist eller åtminstone xenofob! Buhuu. Och alla andra utivärlden som inte lär sig uttala Anders ordentligt. I vad mån de inte har samma hudfärg som jag är de rasister allihopa! Så det så.

    Svara
    • Danska är ju sjukt lätt att uttala… efter en flaska vodka.

      Svara
      • Fugen

         /  18 november, 2013

        Tre flaskor vin brukar funka på mig, då kan man prata med släkten

      • Hjalmar

         /  18 november, 2013

        Efter tre flaskor vodka kan man tala med förfäderna… (eller var det slivovica…?)

  4. Jag körde hans namn i matberedaren och ut kom Gaga Wolfzkary. Själv har jag ett så internationellt gångbart namn så alla i hela världen kan uttala det.
    http://malteroxxx.wordpress.com/2012/09/19/gaga-wolfzkary/

    Svara
  5. Jag skulle vilja se Kawa kräva att förortsbor ska uttala svenska ord och namn korrekt. Annars är det rasism.

    Svara
    • Bash, Bash, Bash… ”Förortsbor”? Du måste ju för fan analysera och dekonstruera diskursen innan du skriver så. Saltsjöbaden är en förort till Stockholm, Bromma likaså. Lär dig att göra en maktanalys också innan du uttalar dig!

      Svara
  6. Hela Politism.se fungerar lite som hundutställningar, men det handlar istället om offerkoftor. En ständig tävlan om vems offerkofta som är vackrast, mest välvårdad och kan utföra konster. Jag tycker att Kawa är värd en sammetsrosett för sin insats. Stackars, stackars Kawa, men vilken fin offerkofta han är.

    Svara
    • Den är imponerande, jag tror aldrig jag har sett något så tätstickat förut.

      Svara
    • Kristian

       /  20 november, 2013

      Jag sitter på jobbet i utlandet och skrattar.
      Trodde ”offerkofta” var svårt nog att översätta, men då lägger du till ”konster” och ”är.”

      PS: Rocki, om du vill ha en manlig version av illustrationen föreslår jag en känd skulptur i vårt västra grannland: ”Sinnataggen” i Vigelandsparken i Oslo. (Frognerparken). Han är inte glad, han.

      Svara
  7. Hej allihopa, jag har sett att ni har kommenterat och så. Jag ska svara på era kommentarer senare, jag håller just nu på att lära mina barn, de jädra rasisterna, att uttala mitt flicknamn. Det visar sig att de inte har en aning om hur det ska uttalas utan uttalar det på ”svenska”. Så jävla kränkt, av mitt eget kött och blod. 😦

    Svara
    • Pelle2

       /  15 november, 2013

      Vilket misslyckande Rocki att du inte ens kan lära dina egna barn att uttala ditt flicknamn ;-). Fast det är säkert patriarkatets och strukturernas fel det med :-).

      Svara
      • Jag är en rasifierad kropp. Inte ens mina egna barn tycker att jag duger, de är halvvita, halvetniska svenskar. 😦

  8. Håkan

     /  15 november, 2013

    Hej.
    Jag blir alltid kränkt när jag är i utlandet, tack vare att mitt namn innehåller en bokstav som inte finns i de flesta andra länder.
    Denna byts ut mot precis vad som helst, så jädra kränkande.

    Svara
  9. Ninni

     /  22 november, 2013

    Jag hade, innan jag gifte mig, ett svenskt namn som ingen j’vel kunde uttala rätt oavsett om de var svenskar eller ej, än mindre stava. Jag tyckte det var drygt att behöva bokstavera mitt namn varje gång, men inte klandrade jag andra för jag hade ett svårt och ovanligt efternamn? (Men det var absolut en positiv bieffekt att bli av med det när jag gifte mig.)

    Det problematiska med Mr. Kränkts agerande är att han skapar tråkiga attityder i samhället när han offerkoftar sig bakom sin identitet som invandrare. På samma sätt som offerkoft-kvinnorna missbrukar kvinnokortet och vi alla kommer få betala priset för det.

    Svara
  1. Trubbel | WTF?

Kommentera

