Nu så!

Välkomna ska ni vara till Nya Rockis månadsbrev! Alla behöver vi en nytändning emellanåt och vilket är det bästa sättet att visa att nu, nu jävlar kavlar vi upp ärmarna och visar att nu menar vi allvar, om inte genom att betala en reklambyrå några hundratusen för en ny logo samt supa sig aspackad och dansa sexigt på en kick-off?

Nu har ju inte jag samma budget som de politiska partierna och de statliga myndigheterna eftersom jag inte har fri tillgång till skattebetalarnas pengar men, jag har Twitter. Så jag kontaktade helt fräckt bloggaren Fnordspotting och bad honom att hjälpa mig, vilket han också gjorde. För den som inte visste så gör Fnordis bland annat jätteroliga löpsedlar där han häcklar diverse figurer och företeelser i vår samtid. Föga förvånande så tycker jag det är jättekul. Tack så mycket för hjälpen, Fnordspotting!

http://fnordspotting.blogspot.com/

Eftersom jag var superless på Gamla Rockis månadsbrevs tema så ville jag byta det, vilket som vanligt visade sig vara lättare sagt än gjort. Jag bad då Tokis på Toklandet om hjälp, han lovade att hjälpa mig vilket är ytterligare ett bevis på hur patriarkatet motarbetar oss kvinnor, håller varandra om ryggen och vill att vi stackars kvinnor ska misslyckas med allt så att de kan sitta i bastun, dricka öl och skrocka om hur de lyckats med att förtrycka och tysta oss i flera hundratusen år. Emellertid så ringde min gode vän Juggen under tiden så det slutade med att han förtryckte och försökte tysta mig genom att fixa till min blogg. Detta resulterade visserligen i att jag bara hade en blogg på min blogroll, konstigt nog var det hans, men det har jag fixat till nu.

Till Juggen och Tokis vill jag därför säga – sluta upp med att försöka tysta mig!

Vad har hänt sedan sist då? Ja, som vissa redan vet så har vi flyttat till Arabien. Vi bor numera i Qatar och det känns både spännande och konstigt. Jag har tidigare aldrig varit i Mellanöstern så det är många intryck att ta in. En sak kan jag i alla fall säga, det är inte som jag trodde och jag kommer förmodligen skriva om mina upplevelser (som ni inte kan ta ifrån mig hur mycket ni än försöker) här på bloggen.

Om det är några andra medlemmar ur patriarkatet som vill försöka tysta mig så går det bra att göra det i kommentarsfältet.

/Nya Rocki 🙂

———————-

Dagens Twitter:

image

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

10 kommentarer

  1. Du tror att du är förtryckt, men det vill vi säga att vänta bara så skall vi feminister visa hur förtryckt du egentligen är! Du vet bara inte om det 😉
    Välkommen, det skall bli roligt att läsa om ME från nån som är där.

    Svara
  2. Fast jag var riktigt avundsjuk när du var i NZ!

    Svara
    • Ja, jag är också lite avundsjuk på mig själv för att ha bott där. Ett fantastiskt land på flera, olika sätt. Men, även om det kändes tungt att lämna så måste jag erkänna att det är skönt att bo närmare Europa och Sverige. Det värsta med NZ är att det är så långt bort och tidsskillnaden gör att kommunikationen blir knepig.

      Svara
  3. får vi se dig i burka och niqab?

    Svara
  4. Pelle2

     /  4 september, 2014

    Kul att du är tillbaka igen Rocki ! Har saknat dina inlägg.
    Förstår att Tokis, Juggen och Fnordspotting har sysslat med en massa mansplaining och helt patriarkalt,förtryckande och fräckt har tvingat på dig en ny layout 😉
    Fast vi foliehattar inom feminismen vet ju att du egentligen är en vit,kränkt svensk man för ingen kvinna kan ju vara antifeminist 😉

    Svara
  5. Kristian

     /  4 september, 2014

    Hurra, hurra!

    Svara
  6. Anders/AV

     /  4 september, 2014

    Välkommen tillbaka!

    Svara
  7. Fugen

     /  4 september, 2014

    För hemskt att vi tvingat dig att börja blogga igen, vidrigt rent ut sagt.
    Välkommen tillbaks 🙂

    Svara

Kommentera

