När psykotiska människor tillåts skriva i tidningar.

Jag läste det här och kan inte riktigt släppa det.

http://www.susannavaris.com/blogg/2012/10/sm-i-vrangstrupen/
http://www.expressen.se/kultur/pisksnartor/

Någon gammal vänsterfeminist vid namn Birgitta Stenberg är vänlig nog att delge oss andra sin syn på S/M-sex. Expressen i sin tur publicerar snällt utan att läsa igenom innan vad det verkar. Hon skriver:

”Och gudskelov, i S/M sex-lekarna är allt annorlunda. Där är det kvinnan som bestämmer, där är våldet reglerbart! Hon styr och har hand om reglerna, åtminstone i de vettiga former som dessa lekar bör ha. Kvinnan handhar och bemästrar våldet. Det är viktigt att framhålla tryggheten hos de helnyktra S/M- klubbarna med kunnig personal.
De livsfarliga ställena är vanliga lägenheter utan kontroll där kvinnor kan skadas svårt.
Själv besökte jag en klubb där en naken kvinna bunden i en säng leende sa:
– Detta är stans tryggaste säng: Här kan jag ögonblickligen kalla på personal om något går snett.
I ett hem är det omöjligt och därför mycket farligare.”

Nu ska inte jag låtsas som att jag har någon större erfarenhet av S/M, ingen alls faktiskt men jag vet tillräckligt mycket om den ”världen” att jag vet att både män och kvinnor kan ha den dominanta rollen, liksom det omvända.

Återigen en text som dryper av en fullständigt verklighetsfrånvänd bild av män. På detta så verkar hon vilja sälja in någon slags idé om statligt kontrollerade S/M-klubbar med (genuscertifierad) säkerhetspersonal som ska skydda de stackars kvinnorna som besöker de ”helnyktra” klubbarna. Fick Stenberg som hon ville så skulle lagstiftarna få det stressigt på kontoret framöver.

Vi får veta att det kan vara livsfarligt (för oss kvinnor) att ägna oss åt S/M-sex i ”vanliga lägenheter” eftersom vi där kan skadas svårt. Mycket riktigt kan det vara mycket farligt att vistas i vanliga lägenheter med galningar men något säger mig att inte alla som ägnar sig åt S/M är galningar likaväl som inte alla galningar ägnar sig åt S/M. Vi kanske borde ha statligt kontrollerade klubbar för lite allt möjligt som skulle kunna vara farligt för oss kvinnor? Att man som kvinna tar personligt ansvar för vilka man umgås med och vilka situationer man utsätter sig själv för är förstås helt uteslutet.

”Män som gillar masochism gör likadant. Ingen maskulin levnadsregel tvingar dem att bevisa sin tillhörighet som en man bland män genom att skära av levande kvinnobröst, hugga sönder kvinnors sköten, döda ofödda barn. Inget av detta helvete finns med i S/M-lekarna där många människor hittat en frihet från männens konstruerade våldsapparat. Istället för att påpeka detta vill medier behålla S/M som en läcker avart, spännande att plåta, lätt att exploatera ekonomiskt.”

Vad i helskotta pratar hon om? Visar män sin tillhörighet med andra män genom att skära av levande kvinnobröst, hugga sönder sköten och döda ofödda barn? Det var i alla fall mer än vad jag visste, jag kanske ska bli feminist ändå…för om det är så…?!

När ska det slutas publiceras sådan här hjärndöd smörja? Ibland känns det som om att alla har blivit galna, förutom ett fåtal.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. På ett sätt är jag glad att de publicerar det, ju vansinnigare,desto bättre, för ju mer de går över gränsen, desto mer väckarklocka blir det för människor som fortfarande inte har knarkat bort alla hjärnceller. (Det finns väl fortfarande några människor kvar som inte går på amfetamin pga ADHD?)
    Vet inte om du sett kommentarer från mig om detta tidigare hos andra bloggare, men jag hävdar att feminismen till sin natur är sinnessjuk. Och jag gör det helt seriöst, inte som någon överdrift. De två grundsternarna i radikalfeminismen är 1) kollektivism, vilket utgår från en form av identifiering där alla individer = med kollektivet. Detta yttrar sig i form av uttryck såsom ”alla män …” (eller lite mer fördolt ”män …”). En grundläggande egenskap för förnuft och intelligens är förmågan att differentiera. Eftersom det kollektiva ”alla” är raka motsatsen till differentiering så brister inte bara feminismen i intelligens, den är rent ut sagt vansinnig. 2) skuldbeläggandet. Dvs. ”jag är inte ansvarig, mannen är ansvarig”. Den dreglande psykotiskt schizofrene som sitter inspärrad i en madrasserad cell iförd tvångströja har övergivit allt ansvar. Han utövar inget inflytande över sin omgivning. Han är enbart ett vilset löv som virvlar runt i stormen utan någon förmåga att styra sitt eget öde. Vad säger oss feminismen? Jo att kvinnor är offer, de har inget eget ansvar för vad som händer och är på intet sätt orsakande. Feminismen, som ideologi, hör hemma i en tvångströja i en madrasserad cell.

    Svara
  2. Ninni

     /  23 oktober, 2012

    ”Och gudskelov, i S/M sex-lekarna är allt annorlunda. Där är det kvinnan som bestämmer, där är våldet reglerbart! Hon styr och har hand om reglerna, åtminstone i de vettiga former som dessa lekar bör ha. Kvinnan handhar och bemästrar våldet.”

    Haha!

    Så jag som är utpräglad slave har alltså inte ”vettiga former” på mina/våra lekar?
    Bör jag söka hjälp för mina ovettiga former?

    Jag har inga källor, men jag upplever det klart vanligare att kvinnor är undergivna i S/M-världen, än det omvända. Birgitta Stenberg bör söka hjälp.

    Svara
  3. Elina

     /  23 oktober, 2012

    Vad har hänt med Birgitta Stenberg? Har hon plötsligt förvandlats till Eva Lundgren?

    Svara
    • Precis vad jag tänkte också.

      Svara
      • Elina

         /  24 oktober, 2012

        Såg Invasion of the Body Snatchers (Världsrymden anfaller) för inte så länge sedan. Det slog mig att det kanske är någon slags Genus Aliens som tagit över Birgitta Stenbergs kropp…

  4. Jag håller med dolf… För det som inlägget handlar om har jag totalt NOLL erfarenhet av 🙂 Inte riktigt min värld liksom. Kan inte folk få göra som de själva vill? Om någon går igång på allvar genom att vara slav eller motsatsen så kan de väl får göra det? Det har ju ingen annan med att göra…

    Svara
  5. Hjalmar

     /  24 oktober, 2012

    Mmm, jaha. ‘Alla män är Onda, och borde spärras in.’
    Är det så.
    Den stackars Stenberg påminner alltmer om Eva Lundgren, går de på samma feminist-S/M-möte?

    Svara
  1. Mycket höns nu « Toklandet

Kommentera

