Komik om panik.

Ramlar över detta på stället där alla kortfattade begåvningreserver håller till numera:

20130424-144302.jpg

Ja, verkligen panik! Hjälp! Paniken visar sig tydligast här:

http://genusdebatten.se/kartlaggning/

Det känns snarare som att korthuset håller på att falla ihop, om ni frågar mig. Jag känner just nu en oerhörd lättnad över främst två saker, att jag och min familj bor i princip så långt man kan komma ifrån Sverige och att mina och min mans skattepengar inte längre bekostar denna lekstuga.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. Pelle2

     /  24 april, 2013

    Kul att de skriver att vi gör självmål på självmål också.
    En rörelse som har sådana människor som Taliban Gudrun,Sveland,Kielos,Solanas,Judith Butler,Ingemar Gens mfl som husgudar haar väl gett självmålet eller stolpskottet ett ansikte:-)

    Svara
  2. Ett sånt påstående är värdelöst om det inte preciseras. En tom floskel

    Svara
  3. Nu fattar jag ingenting. Det måste vara att de inte trodde att reaktionen skulle bli som den blev. Och som Bashflak är inne på, kan de ge ett exempel på vad det är som de menar är självmål.

    Svara
  4. AV

     /  24 april, 2013

    Bashflak och Malte, om dom KÄNNER att vi gör självmål så gör vi självmål. Vilka patriarkala förtryckare ni är som kräver maskulina bevis och fallologocentrerade resonemang. Usch! Vilka unkna genushål lever ni i? Finns ju hela bibliotek med bevis, så det så. Bara att läsa på, ni obildade.

    Rocky, ja skatta dig lycklig du som inte betalar kalaset. Men man kan se det från den ljusa sidan. Man må leva i ett ganska välmående land som har överskott att finansiera deras dagisforskning (googlat lite och dragit slutsatser av saker man inte riktigt läst). Varför för jag känslan av att detta är en produkt av en skola som lärt eleverna att ”forska” om problemet utan att ha kunniga lärare som kan förklara?

    Svara
  5. Oj, är det panik jag upplever av detta?! Bra att veta, riktigt bra faktiskt.

    Svara
    • Eller hur?! Det är tur att de känner så mycket så att även vi kallhamrade (manliga) kvinnohatare kan få en del av känslokakan.

      Svara
  6. Hjalmar

     /  24 april, 2013

    Om de tror att paniken sprider sig, då lever de verkligen i sin egen värld…
    Jag läste igår om att man sökte personer som kunde tänka sig att resa till Mars. Enkelbiljett. Hmm. Nej, inte ska vi väl vara så taskiga mot ‘marsianerna’. 🙂

    Svara
  7. Vi, folket skulle alltså ha drabbats av panik påstås det. Ett i sanning intressant uttalande.

    Vi har nog drabbats av världshistoriens mest välkoordinerade och strukturerade panikanfall.

    Kaos och panik råder på annat håll, vårt jobb är gjort 🙂

    Svara

Kommentera

