Äntligen och halleluja!

Hej Skattesverige,

Grattis till beslutet om föräldraförsäkringen! Detta kommer sannolikt rädda världen på precis samma sätt som förbudet om utomäktenskapligt sex utfärdat av RKK har gjort. Kunde Sveriges blivande mödrar önska sig en bättre mors dags-present undrar jag? Yay!

Hur som helst så tänkte jag bara beröra några andra grejer som din politik resulterar i, förutom att världen räddas alltså. När jag och min man bodde i Sverige så var ju jag hemmafru men min man arbetade och hade ett välbetalt jobb. Som du vet så valde vi, av flera olika (skatte)skäl att flytta utomlands. Det innebär för dig, kära Skattesverige, att du går miste om hundratusentals kronor årligen som min man hade betalat i inkomstskatt hade vi bott kvar, i dig. Vidare avgår ju även alla sköna momskronor som jag som sysslolös hemmafru skulle bidragit med i och med all shopping som vi hemmafruar pysslar med – hela dagarna. Jag dricker mycket vin kan jag också tillägga, katsching! Jag har ju inte planerat att vara hemma resten av mitt liv så du missar även mina framtida skatteinbetalningar. Våra avkommor som med stor sannolikhet kommer utvecklas till hyfsat skötsamma och välutbildade individer kommer med ännu större sannolikhet aldrig bosätta sig som skattebetalare i Sverige, varför i hela friden skulle de göra det liksom?

Jag vill också att du ska veta att vi är inte ensamma här ute i skattediasporan, det finns en hel del framgångsrika och välavlönade f.d. svenska skattebetalare med sina familjer ute i the big wide world, och vi blir bara fler och fler. Därför vill jag bara påminna om att ett synnerligen dåligt sätt att göra sig av med den förhatliga kapitalismen är att driva ut alla kapitalister ur landet. Visserligen finns det ju i slutändan inga kvar (jippi!) men då finns det ju heller ingen kvar som betalar, fattar du?

Nå väl, vi kommer ju ses på somrarna och så och då blir det ju lite moms, flygskatter och grejer. Kanske har du tur att någon av oss blir sjuk så vi måste besöka en vårdcentral för 1600 sek, vem vet. Ja just det, apropå föräldraledighet. Du kan ju ta alla pengar som frös inne pga att min man inte tog ut en enda dag och köpa dig en snygg Che Guevara-tisha för dem. Eller en palestinasjal.

Vi ses till midsommar, vi kommer uppklädda till tänderna i våra Sverigedräkter. Uppsydda utomlands.

Tjingeling!

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. dolf

     /  31 maj, 2015

    RKK=Romersk-Katolska Kyrkan?

    Svara
  2. Kristian

     /  1 juni, 2015

    Via salig Ehrenmark har jag fått uttrycket ”i förskingringen” om utlandssvenskar. Det härrör från den tiden då man inte kunde tänka sig att någon flyttade utomlands av annan orsak än att komma undan polisen.

    Angående utlands sydda sverigedräkter kommer jag att tänka på något som skrevs om den pakistanska diasporan i Norge, huvudsakligen kring Oslo. Bröllop är viktigt, och det skall vara rätt kläder (nya) och rätt dekorationer. ”Oslo-Pakistanerna” är nu så många att bröllopstillbehör tillverkas i Norge, i stället för att som tidigare importeras.

    Kanske blir det fler sverigedräktsfabriker och köttbulletrillare (fläsk+nöt?) i förskingringen. Surströmming får sannolikt vänta lite längre på. Kom igen IKEA, tag ert ansvar!

    Svara
  3. Denny Crane was here!

    Svara

Lämna en kommentar