Politiskt paralyserad

Ursäkta, men vad är det för fel på Åsa Linderborg? Nu ska hon lösa integrationsfiaskot med sin tjatkommunism.
http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article15709238.ab
Samtidigt som polisen rycker ut för att någon idiot har klätt ut sig till Hitler på en halloween-fest så tillåts hon fortsätta med sin kommunistpropaganda?
http://www.hoglandsnytt.se/kortnytt/utkladd-till-hitler-pa-halloweenfest-polis-ingrep/

Jag känner mig lite paralyserad just nu, radikalfeministerna fortsätter lösa världsproblemen med ännu mera feminism, den snart totalt havererade skolan ska givetvis räddas av genusgalningarna med ännu mer genusvetenskap och så där håller det på tills man får huvudvärk. Jag kanske är konstig men om jag försöker lösa ett problem och märker att det sättet som jag använder mig av inte fungerar, då tänker jag att man kanske ska prova på något annat sätt?

Jag läser att ”nazist-tidningen” Nationell idag får 1 679 000 kr i presstöd, jag vet inte mycket om den tidningen, kanske drivs den av nazister kanske inte?

Låt Google tysta nazipressen


Man börjar ju ta sådana där kallningar av olika saker med en nypa salt sedan man själv har blivit jämförd med självaste Behring Breivik men samtidigt vet man ju att även tidningen Arbetaren och Proletären erhåller rätt så stora summor så vi har väl helt enkelt att göra med en av demokratins baksidor. Presstödet verkar har urartat till något slags politiskt entreprenör-skattebidrag så det har väl möjligen spelat ut sin roll.
http://www.dn.se/ledare/presstodet-har-spelat-ut-sin-roll-for-demokratin
Nu kanske det här kommer som en total överraskning men jag är inte perfekt och genomgod, trots att jag är kvinna. Så när jag inser att låtsastidningen Feministiskt perspektiv är mindre populär än en nazist-tidning, då känner jag någon slags kväljande, sorgfylld, snudd på pervers och avtrubbad skadeglädje.
http://feministisktperspektiv.se/2012/10/12/minskat-presstod-for-feministiskt-perspektiv-nasta-ar/

Nu ska jag baka två sirapslimpor, garanterat ångestdämpande!

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Något som Sveland & Co. borde reagera på men inte. http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7239620

    Svara
  2. Notera den fina glidningen i Linderborgs formulering:

    ”Svenska journalister har beröringsskräck med islam, menar SVT Debatts programledare Belinda Olsson (Aftonbladet 7 juni). Man vågar ju knappt säga nånting av rädsla för att bli stämplad som rasist.

    Exakt vad är det Belinda Olsson tycker att vi måste kunna säga om muslimer?”

    Belinda Olsson pratar om ”islam” men när Linderborg två meningar senare ställer sin fråga handlar det plötsligt om ”muslimer”. Ganska så lurigt och fult av Linderborg.

    Svara
  3. om jag försöker lösa ett problem och märker att det sättet som jag använder mig av inte fungerar, då tänker jag att man kanske ska prova på något annat sätt?

    Jag skulle vilja ta det ett steg till och s’ga, om man märker att problemet blir värre borde även den mest hjärndöda zombie fatta att lösningen inte alls är någon lösning. Men icke feminister. Varur man kan dra slutsatsen att zombies evolutionärt är överordnade feminister.

    Svara

Lämna en kommentar