Viktiga grejer om frisyrer och kultur.

Med anledning av Toklandets inlägg om några obegåvade apor på ämnet ”kulturell appropriering” känner jag mig nu manad att skriva några ord om detta.

När frisyrer blir ett stort förtryckande problem

Begreppet kulturell appropriering, eller CA som är den engelska förkortningen, är egentligen en gammal företeelse som förr i tiden gick under namnet HELT JÄVLA DUM I HUVUDET!

Facebook-diskussionerna handlar alltså om någon slags approprierad katolsk ursprungsskam över sin medfödda vithet och viljan att få skaffa sig en pragmatisk frisyr vilket resulterar i någon slags frisyrfobi/frisyrskuld och detta hela är så dumt, så dumt. Jag står nästan inte ut, så dumt är det.

Dessa professionella, akademiska antirasister funderar alltså på sådana här grejer på skattebetalarnas bekostnad, endera genom dyra universitetsplatser där de studerar ämnen som intersektionalitet och kritiska vitHETSstudier eller genom det mer traditionella socialbidraget. I de fall de faktiskt har något som man skulle kunna kalla för ett arbete så är det ytterst sällan inom privat sektor. Jag har inga källor på det som jag nu påstår utan jag bara känner och tycker det. Ni har INGEN rätt att ta ifrån mig min upplevelse om detta! FATTA!

Annars då? Ja, Mona Sahlin verkar jobba undercover som valarbetare för SD och ska starta telefonlinje för hemvändande IS-soldater. Det har hon lovat. Man kan ju börja undra om man (en) kanske borde linda in huvudet i folie eftersom det verkar osannolikt att man kan vara så dum och ostrategisk. Verkligheten börjar likna någon slags bisarr film någon har knåpat ihop efter att ha rökt en väska brass. Jag tycker hon ska ta väl hand om de stackars pojkarna och låta dem bo hos henne.

image

Min hatt är gjord av folie,
av folie är min hatt.
Och är den ej av folie,
så har jag nog fått fnatt.

Det var väl bara det. Tack.

Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Rick

     /  16 november, 2014

    Jag blev osäker när jag läste om det här hos Toklandet. Det kan nämligen hända att någon blir kränkt av mitt okammade och otvättade hår idag. Du som tydligen sett världen, finns det någon underordnad grupp som har okammat och otvättat hår, vars kultur jag nu approprierat. Jag lovar tvätta och kamma mig till i morgon på morgonen, men det kan ju hända att någon annan underordnad kultur kännetecknas av just tvättat och kammat hår.

    Sign. ”Önskar jag vore skallig”

    Svara
  2. Käre ”Önskar jag vore skallig”,

    Det du beskriver kallas för att du lajvar oduschad, vidrig, vit cis-man och är inget att oroa sig över. Det du möjligen kan göra är att skaffa dig en analys och googla patriarkatet men det spelar inte så stor roll då du ändå måste backa och hålla käften.

    Hälsningar Rocki.

    Svara
    • pelle2

       /  16 november, 2014

      Du har verkligen läst på i alla fall Rocki. Ditt svar hade kvalificerat dig till en hög position i feministsekten. Du glömde möjligen att skriva att han är en vit,kränkt man, du orkar inte utbilda honom och därefter blockerar du honom 😉

      Svara
    • Rick

       /  17 november, 2014

      Tänk med vilken klarhet Rocki, alltid genomsyrad av feministiska influenser, kunde ge mig vägledning i mina existentiella bryderier!

      Svara
    • Rick

       /  17 november, 2014

      En sak till Rocki

      När du besvarar en vit, heterosexuell medelålders man så är det ytterst olämpligt att börja brevet med ”Käre xx”. Frasen ska nämligen lyda ”Högt hatade och avskyvärde xx”

      Svara
      • dolf

         /  17 november, 2014

        Du kan inte raka skulten, det vore att tillskansa dig den kultur som tillhör vit makt-rörelsen.

  3. Anders Senior

     /  17 november, 2014

    Jag gillar er mer och mer för varje dag!
    Tack för humorn mitt i eländet.

    Svara
  4. Alla högerhänta som använde sina vänsterhänder är rasister!

    Svara

Lämna en kommentar